~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Selasa, 27 Disember 2011

salam rindu......

mule dgn pic ktorg yg poyo... hehehehehhe nie time pas tgk wayang...OMBAK rinDU....huhuhu




da lme xon9....tp insyallah mulai hari nie akan bermula on9 slalu...insyallah.... hehehehe... sbbb kt umah da ade brodband mxs... huhuhu sebagai permulaan...."salam rindu utk semua"....rindu nk jiwang2... hehehehehehe


semalam dah bmula kini dan masih same...mengharungi cinta dan airmata....







Sabtu, 10 Disember 2011

tiada lagi cinta

selepas setahun... kini kembali SINGLE

Ahad, 9 Oktober 2011

bicara dalam bisikan kata-kata






Jumaat, 16 September 2011

ade nak tulis nie... :)



Assalammualaikum semua...


ari nie dtla tulis skit kt blog... skrg da kje da.. kt TNB menara TH selborn...alhamdulilah... insyallah la yer semua bjalan lancar... sebenarnya byk cite tapi lom ade mse lg.. ntla yerk kalo ade mse aq cite.. pasal cinta aq skrg nie tgh SUAM2 kuku.. selalu bergado... ntah knp la... lg sebulan nk ANNIVESERY yang pertama tapi mcm2... hanya tuhan jer yg tahu perasaan aq skrg nie.. k la.. nie jer utk blog xpress nie... lain kali ade mse pnjang cite lagi k.. :)


selamat mlm semua...my heart miss u... mmg aq rindu giler kt ko... @~~

Isnin, 15 Ogos 2011

on9 terakhir di NARSQO

Assalammualaikum....

aii semua...mlm nie adalah mlm terakhir aq kt ofis skrg nie..dan aq akan merindui suasana ini semula...huhuh..sgt sedih dan tak tahu nak ckp per..sayang kt tmpt kje nie...memberi mcm2 cerita dan kenangan tapi nak wat cmne kan... keputusan da dibuat...so...redha dan terima dgn hati yang terbuka... kat cnie la bermula dlu aq kenal erti alam pekerjaan...dan mulai esk masih tertnya2 lagi ape la bakal berlaku dan akan aq lakukan...nk update blog mmg xth ble..so insyllah..kalo ade mse...dan kje aq skrg kt umah jer...jadi surirumah sepenuh masa.. hehehehe


sbnrnyer td aq b'buka ngn fiza dan zimah..tp pic xdela nk kongsi sbb lpe nak amik.. hehehehe...nak kuar lg nt xthla..so akk rindu kat ayu sbb da mula ssh nk kuar huhuhu... :) dan skrg nie tgh update blog gune laptop baru.. hehehehe... aq br jer beli laptop ari 2(9/8/11).. mmg tmbh hutang ler jwbnyer..so pas raya nie mntk2 kje yg aq mntk dapat...kalo tak hbs la aq... hehehehe


pasal cinta...alhamdulilah... masih seperti dlu....semoga akan kekal hingga akhir hayat... aq pn sangat sayang kt dia... :)





"dalam diari cinta telah tercipta lagi satu nama...yang kini b'takhta dihati..menemani setiap rasa dan rahsia...dalam ketelanjuran kata dan bicara masih diharapkan punya sinar bahagia... mungkin kadang2 kita terlupa untuk memahami... tapi sebenarnya kita tak sengaja teruji utk masing2 terima kebaikan sebagai pengubat cinta dan kekurangan sebagai penguat ceriteranya...


wahai hati...terima kasih kerana memberi laluan dalam satu lagi kisah abadi...semoga kekuatan untuk selalu bersama menjadi realiti dan bukan fantasi... untukmu cinta hati...selagi sayang dalam hatimu adalah untukku dalam doaku semoga diri ini sentiasa adamu... sejujur kasih yang diberi...seikhlas cinta yang tercipta dihati...dalam percaya dan setia yang dipegang pada janji...kau dan aq..semoga kekal abadi...."



k la...selamat malam dan selamat bersahur...xth ble lagi leh update..insyallah kalo ade mse k..


@~~my heart miss u@~~

Sabtu, 13 Ogos 2011

setelah 3tahun akhirnya BERPISAH jua...huhuhu




Asslammualaikum....

aii semua... entry kali nie cm sedih jer tajuknye kan...
tapi bukan pasal cinta2 atu aper cume nak bagitahu kat semua yang aq akan berhenti keje secara rasmi 14/08/2011 selepas 3tahun kje kat NARSQO texchnology S/B...nak cite pasal keje nie aq start kje kat cnie lepas STPM...tanpa pengalaman aq diterima kerja kat cnie sebagai Customer Service Consultant.. masuk alam perkerjaan nie memang bestla.. lagi2 bab2 dapat gaji..sangat2 seronok ok... rindu sangat time nie... huhuhuhu...kalo nak diikutkan macam2 yang best tapi mungkin sampai snie saje "jodoh" aq ngn company nie.. insyallah...lepas aq akan dapat yang lebih baik dan aq segala pengalaman yang ade kat cnie sangat memberi makna dalam hidup aq.. huhuhu.. kat cnie nak kongsi beberapa kenangan aq sebagai ingatan.. :)

first time g sg sendat... memori yg sgt2 manis

nie mse thn kedua kjer...xdpt raya.. raya kt ofis....
nie mse kt port dickson... :)

lata lembik yang mmg mencabar.. csc :) miss korang sume

nie mase raya thn lepas...dan sebelah aq adalah MY BOSS en.Noorazli Said

nie hepi time...kali kedua bercuti di combodia bersama bdk2 ofis...sweet memori

dan nie masa first time aq travel bersama company diphuket... sgt2 seronok.. :))

itulah antara gmbr2 yg aq dapat kongsi sepanjang 3thn aq dan akan berakhir..huhuhu sgt sedih ok.. aq sayang sgt company nie tapi apakan daya..aq juga manusia biasa yang perlu mencorak cerita ttg kehidupan... sedih sgt mse tgkpic dan tulis entry nie... semoga lepas nie ape yang aq tinggalkan akan dapat memberi aq pengalaman yang terindah dan ape yg aq bakal hadapi utk episod seterusnya adalah yg lebih baik dari pada ini.. insyallah.. :)

itu saja utk aq kongsi ari nie... tq myheart sbb aq dapat luahkan segalanya.. :)

Khamis, 4 Ogos 2011

Salam Ramadhan.... :)


Assalammualaikum....

aii semua.... harap2 tak terlambat la nk ucap Salam Ramadhan utk semua rakan blogger dan umat islam semua... tapi dari awal ramadhan aq tak dapat puasa lagi sebab 'bendera masih merah' mmg sedihla sbb first2 puasa tak dapat nak puasa... insyallah minggu depan kalau dah ok akan berpuasa seperti biasa... :)

Dihari baik bulan baik nie..alhamdulilah hubungan aq dengan En.CH(Cinta Hati) berjalan seperti biasa...da jarang gado2...mungkin da mula memahami perhubungan ini... semoga hubungan ini akan kekal sampai akhir hayat...amin... :))

Pastu nk g th kt cnie... bulan nie adalah bulan terakhir aku berkerja di Narsqo (NTSB) tempat aq kerja sekarang. Aq da tender resign 1hb ari tue.. sedih gak la da 3tahun aq keje..lepas STPM aq mmg terus kje situ tapi nak wat mcmne rezeki aq setakat nie jer.. insyallah mungkin aq akan dapat yang lebih baik lepas nie... suka duka keje kat NTSD mmg akan jadi kenangan indah dalam hidup aq... sedih sgt2 tapi terpaksa pergi juga...

so ade cerita hepi ade jugak cerita sedih..namun itulah kehidupan... kadang tak semua yang indah...ape pn itulah lumrah bagi kita sebagai hamba allah... namun begitu aq mengharapkan segalanya akan dipermudahkan.. :)

rsenye nie jer utk pagi nie... nak jiwang2 pun tak berapa nak ade idea la.. hehehehe my heart miss u...aq selalu merindui semua tentang hidup aq :))
@~~ jumpe lain kali k..selamat pagi dan selamat bersahur....

Sabtu, 30 Julai 2011

selamat pagi cinta.....

Asslammualaikum....

tiba-tiba mood aq happy plak tengah-tengah pagi buta nie... :) tapi itulah aq..kadang mood aq ok jer tapi ada masa macam susah nak cakap... just nak kongsi idea-jiwang kt sini... :) my heart SAYA RINDU SANGAT KT CINTA HATI SAYA



~~cinta kadang kala tidak perlu diucap dengan kata-kata..hanya dengan perbuatan cukup membahagiakan kita...andai sebuah cinta tak bisa dimiliki untuk menemani sepanjang hayat biarlah ia menjadi ingatan seumur hidup...jika abadi yang diinginkan berdoalah semoga cinta itu temani syurga kita disana nanti..


setiap bicara itu sukar difahami maksudnya namun akan bisa dimengerti oleh pemiliknya...tak mungkin sebuah cerita cinta boleh sama kerna insan yang tercipta untuk kisah itu pasti
berbeza-beza...

wahai hati yang memiliki cinta jangan berdiam dalam mencari bahagia...dengarlah setiap kata yang berbeza-beza untuk menilai yang lebih jujur dalam menjaga dirimuhingga hujung nyawa wahai insan yang ikhlas memiliki terima kasih untuk kesetiaan dalam perjalan ceritera ini dan kepercayaan untuk bagi menghapus segala curiga dan resah~~
@~~ i love u

Khamis, 21 Julai 2011

dari hati ini

Asslammualaikum.... hari nie tiba rase nk menulis lagi..tulisan yg ade mcm2 cerita... sekadar sebuah coretan.. :) hanya disini aq mapu meluahkan isi hati... tak semua fahami diri kita..tak siapa yang tahu mengapa kita memilih jalan yg kini kita lalui... dan aq masih mencari mencari "Cinta Sejatiku"



~~sebaiknya utk menjaga hati agar tak melukai dan dilukai...tapi siapa yg ingin menjaga hati ini...semakin hari aq ingin pergi jauh dari semua kemelut cinta ini... dalam jiwa yg samar2 utk aq fahami.. kebahagiaan kdg kala membuat resah itu satu kekecewaan.. dalam nilai mimpi dan kenyataan aq tak memahami erti suatu ketidakpastian... perlu kita menyembunyikan kenyataan yg sepatutnya ia membahagiakan... aku semakin keliru dgn bicaramu..semakin pudar perasaan ku...semakin hilang rasa percaya dan kejujuranmu... dalam jiwa ini meronta2 rasa sakit bagai jantung terhenti... haruskah aq menunggu lagi ketidakpastian ini... persoalan yang tiada jawapan... harapan yg baru bsinar kini sepi dan lebih ceria andai aq sendiri meniti mimpi dan realiti... tiada hati yang perlu difahami...tiada resah yang perlu dibimbangi...tiada rahsia antara kau dan ku lagi~~

KERANA AKU MASIH MENYAYANGIMU

Selasa, 5 Julai 2011

hati yang kau sakiti....

Lirik Lagu Rossa Cintai Aku Lyrics


sanggupkah ku bertahan tanpamu di sampingku
setelah kau memutuskan kita berpisah
serasa seumur hidupku selalu denganmu

haruskah kurelakan, haruskah ku berjalan
tapi bayang wajahmu selalu di anganku
karena cinta yang dulu pernah kau beri
takkan ku lupa untuk selamanya

reff: cinta dan sakiti aku
kalau itu dapat membawamu
kembali ke pelukanku lagi
aku rela memberi segalanya untukmu

malam yang dingin ini membuat ku menangis
melihat gambar kita yang dulu bahagia
kemana perginya masa indah itu
tuhan tolong kembalikan kisahku

repeat reff

cinta aku, sakiti aku
kalau itu dapat membawamu

repeat reff


nak share lagu nie... tgh sedih dan dirundum pilu... hbgn masih blm berjalan lancar...masih mood sedih... adakah ini memberi satu lagi titik kekecewaan... tabahlah duhai hati....

"ya allah berinkanlah aq petunjuk dan kekuatan.... "

aq sayang dy tp..... :'(

selaut wajah cinta memberi kasih juga sayang....kenangan membisu tatkala hati beku dalam samar kenyataan....dugaan membisikan keresahan....dan nilai demi sebuah kejujuran dan ketenangan tersimpan hakikat kesetiaan....wujudkan lagi kerinduan tika angin menggoncang kepercayan....

Rabu, 29 Jun 2011

masihkah ada harapan???

Assalammualaikum....

ari nie xde pe sgt nk ckp cume tb2 kenangan berputar-putar dalam ingatan....
mungkin sbb aq sunyi... memang aq da ade cinta tapi dia jauh dan buat aq rasa CINTA HANYA PADA NAMA....dalam hati aq rase kosong... silap aq atau silap dy... sampai satu tahap aq takde jawapan untuk mengharapkan ape2 lagi.... masihkah ada harapan????

'PEDIH UNTUK MELUKAI DAN DILUKAI'

Rabu, 22 Jun 2011

SELAMAT HARI BAPA...utk ABAH YANG TERSAYANG ....



harap tak terlambat utk update ttg HARI BAPA...sbb tak dapa tak on9... sempena hari bapa nie nk ucap kt nak tulis ttg ABAH tersayang... sblm 2 layan pic yer... :)



UTK ABAH TERSAYANG.....

aq nie nak kate anak abah sgt pn x jgk tapi mak aq selalu ckp aq anak abah..bagi aq abah best sbb abah senang nk selalu boleh kawtim... hehehehe... abah faham aq..tapi kalo aq majuk ngn abah aq nie mmg EGO dan degil..selagi abah tak tegur selagi tu aq diam.. bukan aper aq takut snanyer.. tapi abah aq abah yg sporting... tak cerewet....abah aq tak garang...tak kuat marah..tapi kalo dah mara mmg bom atom ler jawabnyer... aq nie dari kecik mmg sensitif skit pasal abah aq.. lagi2 mase tinggal asrama..kalo col umah tak penah nak cakap ngan abah sbb baru dgr bunyi suara dah nagis.. huhuhu...mse kecik2 dulu bila kne pukul ngan mak jer mst aq lari kt abah... aq sorok belakang abah... pas2 kalo aq sakit aq hanya nak abah jer ade ngan aq..aq ingt lagi mse darjah satu aq demam tapi kne g sekolah jgk..aq pksa abah aq teman sampai hbs sekolah... kalo aq nmpk abah takde aq menagis mcm org kne pukul..kesian abah mse tue...tapi sejak dah makin dewasa dan adik2 aq ade abah kurang rapat ngan aq.. tapi kalo aq masak kt umah abah mst ckp sedap... trima kasih abah... atas semua pengorbanan abah yg akk tak dapat nk tulis dalam nie.. akk sayang abah...

so itu jer nk kongsi skit mlm nie... :)

Jumaat, 17 Jun 2011

bicara dari hati


dihatiku mungkin kau tak mengerti
dihatiku mungkin tak kau sadari
pengorbanan yang terjadi dibiar berlalu pergi

bagai semalam pertemuan kita dan hari ini merindu jua
dan kita sering diduga

ku berjauh hati dgn sikapmu kekasih walau berkali kau sakiti ku masih disisi
ku perindu sepi dan tangisan tak pernah berhenti
walaupun pujuk katamu KAU TETAP MENCINTAIKU ABADI

ku curiga kerna takut terluka
ku cemburu kerna sayangku terduga
bukan mengharap kau beralasan hanya minta jujur dalam perhubungan

yang masih mampu ku lakukan hanya DOA agar cinta sentiasa mekar dihati walau tiada lagi disisi tetap cinta itu takkan pernah mati

Khamis, 16 Jun 2011

merajuk TAPI RINDU



Masih menghitung hari utk SEBUAH PERTEMUAN...

Apit (Baron Bros) - Detik Terindah 


Sungguh indah bila bersama
Merasa sungguh bahgia
Bersyukur pada yang esa
Di atas pertemuan ini

Ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
Marilah kita bersama
Membentuk cinta abadi

Reff:

Dan walau apapun rintangan melanda
Ku harap kita kan tempuhi bersama
Seadanya kau dan ku berjauhan

Membina mahligai seindah permata
Yang kita impikan berdua selamanya
agar kita kecapi bahagia

Ku berjanji akan terima
Seadanya dirimu
Keinginanku setia padaku

Kemarilah wahai sayangku
Kan ku cium tanganmu
Sebagai tanda kaulah kekasihku

Back To Reff

Ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
Marilah kita bersama
Membentuk cinta abadi

Woohooo
Detik terindah

Sabtu, 28 Mei 2011

melihat TAKDIR itu.....(antara cinta dan dosa semalam)

Assalammualaikum....

tgh2 mlm nie ade idea utk sebuah cerita lagi...

"KINI kisah kita telah aku akhiri dan mungkin juga bahagia yg kau nanti...
tak mungkin aq percaya yg lemah dalam mimpi dan melupai itu yg terbaik...
kadang ku terlupa kau dan aq berbeza dan aq terus utk mencipta sejarah...
kenangan bersamamu abadi dalam hidupku...
sering aq bertanya dimanakah silapnya hingga kita berdua hilang punca...
sering salah sangka.. sering terpercaya tentang sebuah cerita dusta....
aku akui kau adalah yg terbaik memahami diri ini tak aq sangkal lg...
tangisan ku dulu kau sapu airmata kasih...senyumku pula kau ukir penuh makna....
aku cuba utk melupai...
aku mengkianati segala janji segala rahsia hati....
andai bisa utk memutar semula cerita ingin aq sampaikan SALAM CINTA...
aku bukan egois...tidak pula pentingkan diri cuma ingin lari dari derita ini
bukan salahkanmu bukan juga silap kamu dan tidak juga menyalahkan dirmu
aku juga manusia biasa...tak mungkin utk hilangkan segala cerita
walau ku ke hujung dunia andaiku tiada nyawa tentang kita sudah ditakdir bersama...
kini SELAMAT TINGGAL ucapan yg tak disangka...
akan diucapkan dalam perhubungan kita
kerna aq yg tak bisa membohongi perasaan betapa AKU MASIH SAYANG KAMU"

sampai bila harus melafazkan dalam kiasan..menceritakan hanya tulisan...membicarakan dlm rahsia hati yg tak mampu dilihat...


Sabtu, 21 Mei 2011

seLAlu jauh...

Assalammualaikum.....

just nk ckp..
tgh rindu.. walaupun mara,pas2 gado tapi tetap rindu....
tapi kalo xgado xbest.. hehehhehe bila xgado sje2 cari point gado...

walaupun ari2 msj..ari2 col..dgr suara...kdg2 3g tapi xsame dgn JUMPA...
masih mengharapkan hubungan ini berkekalan...

CINTA JARAK JAUH...

mampukah utk aq lalui dan tempuhi...
Ya Allah..permudahkanlah dan kuatkanlah aq...
Amin~~~

Khamis, 19 Mei 2011

kenapa Dengan MOOD aq nie???

Assalammualaikum....

Tb2 mood ari nie kurg baik....rse nk marah nak nagis mcm2 rasa ade..xthla knp ngn aq nie.. mybe sbb xdpt jumpe kekasih ati yg telah bminggu2 aq menunggu... :(

frust sgt2 ok!!! :) tp

tetap sayang kamu wahai kekasih @~~

Seandainya Kita Sehati Sejiwa

Lafaz apa yang harus kuungkap
Untuk kuluahkan perasaan
Yang bergelora di sudut hati
Setelah kita berjauhan

Mengertilah sebenarnya rindu
Ku tenggelam didalam lamunan
Sampai bilakah mesti kunanti
Kasih sayang yang sehati

( korus )
Tiada... pernah aku menyesali
Biar pun kemilaunya
Sering dikhianati mimpi
Namun ternyata keindahan itu
Tak sekali terhapus
Musim yang berjuta

Suka dukaku silih berganti
Walau pedih kutahan untuk menanti
Keasyikan terasa jua
Seandainya kita sehati sejiwa

Mendung cinta berarak berpisah
Tersingkaplah rindumu di tabir senja
Yang membenam segala sangsiku
Kasih sayang akan ku pertahankan

Rabu, 18 Mei 2011

ku merindumu

Assalammualaikum.....

aii semua...rse mcm sedihla...sedih sgt2 tau x... pttnye esk nk jmp kekasih ati tapi xjd.. frust giler tau..dari smlm mlm da nagis.. sakit ati..mara..mcm2 perasaan ada... mungkin org lain xfhm ape aq rse..hanya aq jer tahu knp aq tlalu mara...aq bkn xth nk sabar...tapi enthla.. ptg2 nie nk wat nukilan ttg kekecewaan.. huhuhuhu :( sambil nagis2 nie... :'(



Sayangku,

Kadang2 kala aq tak bisa memahami tentang kewujudan sayang
dari jauh tanpa pandangan tanpa pertemuan dan tanpa ku lihat cinta itu depan mata..
bila kesetiaan sukar diterjemah dgn kata2
lagi sukar utk aq memiliki yg terindah di setiap yg nyata..
aku rindu kau bersamaku melihat keindahan cinta
tapi apakan daya cinta itu juga tenggelam
dalam alasan yg setiap saat mejadi bicara cerita..
semakin lama kita mengenali rahsia kita semakin beban dan derita perasaan ku ini..
adakah benar pilihan yg di lakukan..
salahkah mendekatkan hubungan dgn pertemuan..
menagis dan semakin kuat tangisan hati ini namun sedikit simpati tiada ko fahami.. berdosakah aq kerana mencintai..
adakah ini balasan atas sebuah kesetian..
andai bisa ku hapuskan beban rindu itu
tidak ku ceritakan apa yg terpendam dalam kesunyian ini..

sebagai insan yg ku sayangi...
ingin aq juga dihargai dalam dakapan keresahan
yg hanya aq semakin sesat merentas keadaan..
silapkah aq dalam menilai cinta yg ingin aq bina semula
setelah btahun2 dendam menjadi hiasan dalam melupai erti cinta luka..
tertanya2 dalam diri ini..
tiadakah lagi bahagia utk diri ini yg selama ini mendambakan cinta sejati..



dan hari ini aq sangat2 sedih..emosi...kecewa.. :(

salam rindu yg jauh dimata dan selalu dihati..sgt ingin bersama kwn2 utk menghilangkan rasa kecewa yg sukar digambarkan... :(

Isnin, 16 Mei 2011

cerita dengan gambar2

Assalammualaikum..... :)
aii semua kt cnie nak memulakan cite ngn gmbr2 menarik yg telah rajin di 'EDIT' oleh aq.. gmbr2 nie diceritakan tanpa mengikut susunan k.. sepanjang akhir bln lps dan dalam bulan nie gmbr2 nie diambil.... layan la k.. :)


pic paling baru mse kuar ngn memba2 tgk wayang cite KONGSI...SGT BEST OK... cerita mmg kelakar..sepanjang mse kt panggung gelak sampai nk putus urat kentut..hahahaha time nie nk kate ade duit sgt pn xdela tapi sjer da lme x tgk wayang so mengGEDIK2 la tgk wayang.. sambil 2 ayu window shopping dan ktorg mkn2 sambil mengeyangkan perut...nie la gelagat ktorg yg poyo ble kuar.. GILER CAMERA ok... @~~ tp KAMI sangat hepi...

dak gemuk kt atas nie aq la..hehehehe.... rse mcm xcaye badan da mcm tong dram kot.. oOMG..aq sepatutnya da WAJIB DIET k... sangat xlawa ble byk lemak2 menghiasi gambar..dan amat memalukan... :( aq harap aq sedar diri dan lebih displin psl mkn.. aq mmg ade keturunan gemuk sangat2...jadi aq xnk cm2.. aq WAJIB KURUS... WAJIB TURUNKAN BERAT BADAN..WAJIB DIET... walaupun aq cuba wat xksh tp aq kne fkr mse dpn..huhuhu lgpn nt nak kawin nk pkai cantik2...hehehehe :P gatal ko kan naniey....
yg bawah muke sememeh nie pn aq...kalo bab xbpe nk cantik nie xkisah la..aq redha jer bersyukur dgn rupa paras aq..lgpn zaman moden nie aq makeup nt comey la kan.. hehehe perasan la plak aq nie... 'YANG PENTING AQ COMEY' hahahaha... aq cume kne kurus skit jer.. harap2 aq dpt diet ngn sempurna..sbln trn sekilo pn da ckup bersyukur da.. :)

kt bawah nie plak time merayap malam2...mmg hobi sbnrnyer..cume sejak2 da makin dewasa..ceh2..ayat xle blah.. hahahha ktorg jarang2 kuar..nk simpan duit...(tp memanjang habis gak huhuhu) time nie lps aq gaji mmg blnje sakan la aq.. pic nie muke aq terlebih makeup.. muke putih...mmg xle blah... tapi ade aq kisah.. :)) @~~ nie la aq yg selamba..xde nk cover2 cun sgt...

mase hari pekerja ari2 aq kuar g PD ngn fza..memula nk g sg gabai..tb2 pg2 xjd plak.. trs g PD sambil jalan2 tanpa arah...memula xla xcited nk g PD tapi OTW g sne byk plak 'jodoh2' kt sne..(tp nasib xbaik xde 'jodh2' sangkut pn sbb aq ngn fiza da jd setia pada kekasih masing2 heheheheh) just cuci mata jer la.. yg penting sgt seronok tau... :)
yang penat sgt sbb blk ari...aq mmg xbawa kete just jd penumpang setia utk kwn2 aq jer... tq korg.. hehehehe @~~

nie yg last punyer cite..yg ptt aq update ari2 lg..tp kerajinan xde..skrg nie kerajinan da ade...so niela pic kt wangsa walk.. time makan adalah time wajib aq..sbb 2la aq GEMOK... huhuhu


Rse2nye 2jela yg aq nk kongsi ngn semua... hidup aq yg hepi disamping kawan2 yg selalu dkt disisi..walaupun BF aq jauh tp dy tetap selalu dihati..ahaks..jiwang plak last2 nie... k la... 2jer cite dgn gmbr..lain kali update lg k.. muah2...
wasalam... :))

Ahad, 8 Mei 2011

hari IBU :)

Assalammualaikum...

first skali nk tunjuk pic bwh nie.... :))

nie pic mse bzday aq thn lps (2010) nie la MAMA aq yg TERSAYANG Pn. Hasnah Pairuk.. sempena hari ibu nie aq nk ucap selamat ari ibu utk MAMA aq..

utk MAMA,
Akak SAYANG sgt kt mama walaupun akk xpenah bgth mama...akk mungkin xrapat xpenah kongsi ttg hidup akk kt mama tp akk th mama sbnrnya th ape yg akk wat kan.. :) walaupun akk slalu degil ngn mama..selalu xnak dgr ckp mama..slalu nk cari gado ngn mama...wat mama kecik ati...lawan ckp mama... tapi akk syg mama... Cume mungkin akk EGO sbb akk slalu berahsia dgn fmly sndiri sbb nak fmly akk th akk bkn lemah..blh berdikari sndri..akk blh jadi kakak sulung yg baik,boleh diharapkan...akk xnk mama th ttg kesedihan akk..akk cume nk mama th akk hepi jer...
Walaupn mama suka bebel tapi akk tetap SAYANG mama, mse kecik2 dlu mama pukul sampai akk tkt ngn mama sbb akk nie degil dan smpai skrg tetap degil tapi semua 2 utk ajar akk jd baik kan.. trima kasih mama sbb lahirkan akk kt dunia nie...jaga akk dgn baik selama nie.. bagi pendidikan dunia dan akhirat serta kasih sayang mama utk akk,mmg akk xle bls.. walaupun akk da kje da ade duit tapi rse xmampu lg nk balas ape yg mama ngn abah dah bagi kat akk.. TeRIMA KASIH ATAS SEGALANYA.. :))

sambil tulis airmata mcm air terjun tau.. :(( sedih sgt2.. sbb aq mmg xkan terluah kt mulut utk bgth mak aq.. sbb aq mmg xrapat ngn mak aq.. Kalo mama aq ade blog mungkin mama blh baca isi ati aq.. :) Aq mmg byk rahsia dgn fmly aq..sbb aq xbpe sk kongsi ngn fmly... knp dan sbb ape aq brahsia..aq pn xth nk bg jwpn cmne..api itula aq.. nak bgth yg aq ADE BoyFriend pn aq tkt tau... xpenah bwk kwn lelaki kecuali kwn ofis g umah.. dating2 pn aq sorok2.. jahatkan aq nie.. huhuhuhu walaupun skrg umo da nk msk 23thn..(bln 10 nt ea..skrg msk 22thn 7bln kot.. huhuhu)

smpai sinie dlu coretan nie... @~~ wasalam :)

Khamis, 5 Mei 2011

kosong hidupku tanpamu....

Assalammualaikum.....

tb2 jer tajuk poyo sgt... mei da menjelma..april da bpe ari tinggal kan kte... bln nie rse mcm kosong la hidup nie... kekasih hati masih ade kt sisi...kawan2 masih ade menemani...keluarga ade jer dgn aq ari2...tapi knp ea..rse kehilangan..rse down sgt2... nk menulis pn idea xde.. sedih masih menyelubungi diri ini...mungkin???


aq berperang dgn emosi sendiri...tapi sbnrnyer aq rse kehilangan seseorg yg aq sayang...spe ek?? hahahaha aq penah cite ttg dy dalam nie.. aq gelar dy..si dia yg rahsia...dan smpai skrg dy tetap rahsia aq... huhuhuhu

aq pn xth nak tulis aper snanyer... just nk bgth.. betapa rindu dan kosong hidup ble kte ego utk memberi dan menerima sebuah rindu... huhuhuhuhu

utk kekasih ati sy... MA sayang PA... :) @~~





Isnin, 25 April 2011

Malam nie berblog dengan cerita minggu lepas...

Assalammualaikum.....

saya seorang yang comey.. hehehehe

first2 skali da tunjuk pic aq yang semakin gemok nie.. huhuhuhu... malam nie agak rajin nak menulis utk cerita minggu lepas yg memenatkan dan best dan ade jugakla cite tak best... Minggu lepas adalah minggu keluar duit dan dan sekarang nie memang da pokai la... huhuhuhu tapi bukan berkira apa pun.. minggu lepas sepupu aq kawin so sedara2 datang umah...tengah2 bulan mmg sesak la skit...lepas 2 cite pasal kereta rosak lagi..pas2 jalan2 lagi...macam2 lah.. padahal banyak jer cerita minggu lepas tapi kemalasan tahap melampau lagi2 nak edit pic sblm masuk dalam blog nie... so kt cnie seperti biasalah akan aq cerita laju2 mne yang ingat pasal minggu lepas k.. layan cite dan pic2 yg aq upload k :)
Pic bawah ie plak pic aq yg konon2 comey la... hehehehe Aq kan da lame tak pkai tudung..tapi sekarang nie insyallah lah...nak kate dah sampai seru tue tak tahu plak l
a kan tapi memang sekarang nie pegi mane2 pun pkai tudung... lebih selesa..lagipun sebelum nie aq memang gatal2 jer freehair nie...ngada2 orang kata.. hehehehe wat dosa nie aku memang sebagai hamba allah memang tak perfect kan... nie gatal2 pkai tdung alah2 arab tapi cm xjadi..akan diperbaiki dari hari ke sehari.. ('',) insyallah harap2 aku akan terus pakai dan tak freehair lagi... hanya tuhan jer tahu niat aku nie... korang doa2kan lah aku kekal dengan imej sekarang nie k... :)) @~~


pic bawah nie plak time nak g kenduri kawin 16/4/2011 kt taman teluk gedung kat pelabuhan klang.. mmg jauh siot... nak kate sesat 2 ade gak la dua tiga kali pusing2 patah blk smapi tension jgk la.. yela da la time nie tengah hari,panas terik plak 2.. hadoi... mmg menguji kesabaran... ktorg datang awal skit sebab pengatin lelaki dok umah aq.. dalam kereta saje2 nk tgk makeup ok ker x.. huhuhuhu pas2 Sampai2 sempat la bergambar poyo2 skit kt c2...

majlis malam tue start lebih kurang dalam pukul 9 ak silap aq..lepas isyak... majlis nie sebenarnya hanya nikah jer takde sanding tapi mase aq masuk umah 2 siap ade mini pelamin.. kira nak kate majlis kecik2 tak juga lah.. meriah la jugak... sessi bergambar ngn family sume ade.. Tapi majlis persandingan akan diadakan akhir tahun nie tak silap aq.. lagipun sepupu aq still study lagi kt new zealand, balik seminggu sebab nak uruskan nikah jer.. macam kelam kabut skitla.. sedara pun tak ramai yang ade... lagi satu sepuu aq boleh relaks jer sebelum nak kawin 2.. macam takde ape2 berlaku.. tapi ape2pn alhamdulilah semuanya berjalan lancar walaupun 4kali lafaz nikah baru ok.. mane tak nye tok kadi membebel panjang giler... nie la first time aq tgk tok kadi byk cakap.... semua org sabar jer menunggu..sebelum terlupa nak ucap la kt cnie....SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK HAFIZ DAN WAN... semoga berbahagia hingga akhir hayat.... kt bawah nie layan pic mse nikah 2... :) @~~

dan nie plak perkara wajib bagi aq... sebab aq lambat lagi nak kawin jadi amik berkat skit la supaya aq pn cepat2 kawin ea.. huhuhuhu... layan pic gedik2 santai atas mini pelamin nie...tapi tgk lame2 mcm gmbr raye pn ade.. hahahahahaha :))

17/4/2011... nie lagi satu cite... time nie esk lepas kenduri kawin... sepatutnya aq kuar ngn memba2 tapi last minit tak jadi so aq dengan rasmi men'cancel'kan ktorg punye perjumpaan dan akan diganti semula dengan tarikh baru.. hehehehe

so.....cerita barunya aq jalan2 g ZOO NEGARA... da lame kot xg zoo.. mse masuk2 zoo SUMPAH aq mmg jakun kot.... hehehehe tgk binatang mcm tgk hantu...hahahahaha mmg xle blah.. budak bandar mcm aq nie mne la biasa tgk kan... so aq g sne mmg layan la beb... padahal mula2 xla excited sgt.. tapi ble da lme2 Excited giler mengalahkan budak2 yg ade... tapi yg xbestnye kaki melecet sbb paki kasut cantik kan.. lgpn ktorg jalan kaki jer sep
anjang zoo tue.. mmg jahanam la kaki aq.. huhuhu balik umah melecet la... hahahahahah :) tapi tak sempat pusing habis pun sebab mase last2 masing2 kalut lepas geng berpecah.. aq nie ngn adik aq ikut geng mak2 jadi dari dyorg membebel baik ikut jer.. bila da berpecah pas2 tak jumpa plak yang hilang memang tak senang duduk lah.... terus dok tempat jalan yang nak kuar... huhuhuhu...
Time g tue cume family aq ngn family makcik aq yg aq panggil cik jejeng... pas2 nenek aq.. nenek aq lagi kuat jalan dari mak ngn makcik aq ...huhuhhu... kalo leh la g lagi aq nak jer.. best kot g zoo.. walaupun bau mmg xle blah tapi seronok tgk binatang yg macam2 aksi... hehehehe :)
so bawah nie layan pic k.. nie sebahagian gmbr ler.. nak tgk lebih2 sila add saya di Facebook :)


2la antara cerita2 yang aq leh kongsi sekarang nie... ari nie pun aq kuar tadi g mkn ngn fiza kt foodcourt baru kt wangsa walk... tapi pic akan diupdate nati k... k la.. esk pagi aq nak keje... so...tido dlu.. Selamat malam... :)

utk MYheart.... alhamdulilah.... masih bahagia bersama si dia... dan berblog utk luahkan isi hati... @~~ wasalam... :))

Rabu, 13 April 2011

aku yang jiwang

Assalammualaikum....

aii semua..ari nie ntah knp rse hati kosong sgt...idea tiba2 datang :)

Dari semalam aku bermimpi entah kenapa cinta mu ini
sebagai satu sandaran kasih yang hanya menyakitkan hati
Semakin jauh aku menjejak mimpi
dan semakin lama aku rasa sunyi
kosong tanpa penghuni dan aku berjauh hati..
Aku mahu menangis tapi airmata tak bisa memahami
dan bila ku seorang diri kenangan lama menjadi saksi
Selama ini bukan aku tak mencintaimu namun aku masih dibayangi cerita dulu
dan akhirnya aku sendiri tenggelam dalam lautan sepi
Ku cuba jujur padamu Ku cuba percaya cintamu
Ku cuba fahami takdir untukku
Namun aku masih rindu...rindu.....
Wahai kekasih lama
adakah aku yang tak redha
Ya Allah tuhan yang maha esa dimana kekuatan ku ini
Aku mahu menjerit Aku mahu menagis
Aku mahu semua tahu
Ku juga insan lemah,insan biasa Hamba Allah yang tak punya apa-apa
Kuhanya mampu berdoa atas dugaan dari-Nya
Menangis bukan bermakna ku lemah Merintih bukan kerna ku tak rela
Hanya ku mampu mencoret luahan rahsia dalam tulisan hati

Bila permaisuriku menangis

Bila permaisuriku menangis

Aku bukanlah insan yang lupa daratan

Untuk ku berpijak

Bandingan apa yang ku hadapi ini berpunca dari kasihmu

Ku tahu hatimu ini terguris

kerna aku tak mampu menepis

Kau hanya menangis pilu yang teramat

kerna kisah nyata kini tertera

Aku juga bersalah buat engkau resah

Walau jiwa parah pun tak terlihat darah

Walau apa terjadi kau tetap permaisuri

Cukuplah aku ini kerna telah melakukan kesalahan

Dalam kehidupanmu

Maafkan aku kerna silap langkah

Aku terlupa engkau dalam parah

Kini aku sedar silap aku

Aku bagai pohon lagu yang disimbah hujan

dan kembali gagah

walau tubuh rebah siksanya

Dan aku gelang patah


mungkinkah diatas budimu aku lupa Kerna keadaan mujurlah engkau sedarkan

p/s saje nak share lagu nie.. ssh btl nak cari lirik nie.. layan k lagu nie... :)


klik bicara2