~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Rabu, 22 September 2010

singgag sekejap ea....

salam.....tb2 rasa nk tulislah...tgh bz snanyer...tp curi2 b'blog jap ea...ehehe... :P tb2 t'tgk followers..ade gak individu2 yg baik ati nk follower blog nie... tq ea... :)) macih2...tq2...ea...snanyer dpt idea jiwang skit nie...

andai kita tlalu menyanygi ia membuat kita menagis dan sakit bhari2
akhirnya memiliki bukan harapan lagi
hingga kita biarkan ia pergi utk memahami ape yg tjadi
dan setelah lame menyepi baru terasa sayang dihati tatkala tiada dy disisi
itulah dikatakan cinta sejati kerana hadirnya kali ini membawa bahgia abadi walaupun sblm itu pengorbanan yg harus diberi antara hidup dan mati
namun pilihanya ditgn kita sendri adakah mampu kita harungi takdir ini.
atau biarkan ia terkubur bersama perasaan yg terluka kini


itu jer k....bye.... :)) nt smbg lg k...

Isnin, 20 September 2010

MooD raye dan xupdate sbb Moody tp knp???

Assalamualaikum......

salam raye semua kwn2 blog... ari nie tb2 rajin plak nk tulis2 nie... bkn per biasalah kan bz...bz ...dan bz.... knp bz yerk?? sbb ari2 mlm raye msh kje dan dpt cuti raye dari raye pertama sampai ketiga dan raye keempat sbk2 blk kl semula dan kje mlm... so mmg xbpe ade mse nk update2 nie lg2 adelah 1hal wat aq bengang giler beb... kisah pasal seseog yg kurang amanah....(spe 2 adelah rahsia...sbb utk tidak memalukan individu2 yg terkait 2la...) ape cite nt aq cite kt bwh nie k...

kte mula psl sblm raye la yerk....mse last pose 2...
thn nie aq xth knp aq xbpe nk excited la psl raye mcm thn2 lps walaupn aq dapat cuti raya..tp knp yerk...aq pn xth pe sbbnye...cm pelik la gak kan... tp raye ttp smbut mcm biasa la....sepanjang seminggu sblm raye aq siapkan kek batik... hehehehe sbb aq tiap kali wat hbs....(ceh2 perasan la 2 konon nk g th sedapkan.... ahahaha :)) tp mmg sedap pn... sejak seminggu 2 tiap2 ari wat 2 tupperware so korg leh kirakan bpe bekas aq kne wat...last2 sblm nk raye aq ckp ngn adk2 aq jgn mkn selagi xraye...hehehe kejam gak aq nie kan... tp nk wat cmne kalo xg th nt hbs lg xsmpai raye...nk wat kuih 2pn mcm2 aksi smpai patah2 pembuka tin susu...yela anak2 pmpn mohyeddin yg konon2 rajin la sgt.... ahakzzz :Pmlm raye aq kje jd fmly aq hntr la g kje tp sblm 2 g amik gmbr dlu kt kodak sbb sje nk amik pic fmly nk gntung kt dinding...tp pic lom amik lg...mybe bln dpn sbb wat mse nie bajet alah2 kurgla... :(( tp mlm raye 2 mak aq da msk so aq kje ngn ery mlm 2 ktorg mknla redang ngn nasi jer...smbil dok tnggu ari siang utk raye dan cpt2 nk hbs kje... dlm ati ktorg mntk cpt2la pkl 9pg...hehehehehe da la xle nk tdo...ntah knp xle nk tdo...

tme raye plak.......raye pertama:
pg 2 mmg ngtk la sbnrn
ye...ngtk giler 2....tp sbb raye so xle tdo lg...ptg2 skit br aq bantai tdo... pnt 2 dok hidang org mknan dok bsh pinggan...letih 2... mlm plak g beraya umah sedara2 smpai pkl 11.30mlm....thn nie mak ngn abah aq tb2 nk blk kg kt benut pontian mlm raye pertama gak so mlm 2 dlm pkl 2pg btolak la ke johor... bapak aq yg drive... aq ngn adk2 aq tdo jer la...th2 da smpai kg pkl 6pg...laju 2 bapak aq bw kete.. huhu...cm xcye kan... alhamdulilahlah slmt smpai pg2 buta kt kg...

nie pic adk2 aq....nana,ekin dan eman...tp nie pic thn lps

tme raye kedua & ketiga:
time nie da kt kg...kesinambungan dari cite smpai pkl 6pg 2....ktorg smpai2 sepupu aq yg sulong zali &famly nk blk...tp dptla jmp baby dy yg br berusia 2bln xsilap aq... mmg comey..geram aq tgk.. tp xde pic la...fhm2 jela hp msh dlm wad kan.... mlm 2 tdo smpai pg la...tp pg2 mak aq da bebel da srh bgn...adoi...mmg bingitla kne bebel dlu.... so kt kg beraya org dtg dan ziarah umah orgla...raye kt kg nie bg aq biasa jer... sbb masing2 da besar so pndai2 la fkr nk wat kje kan.. tp blk kg nie jmp sedara2 belah mak aq la.. lgpn ssh nk jmpkan...


nie pic mse kt kg...smpt lg posing..
.dak GemOk la aq skrg...

aq ngn ejot...my cousin yg aq syg....


nie plak umai@akak..nie cousin aq yg alah2 gediks skit


nie je la antara pic yg ade... aq pn da semakin berkembang...hehehehehehe mmg dak GEMOK la aq thn nie... nk diet insyallah... :P

raye keempat plak aq da bergegas blk kl tp aq jer la coz fmly aq bln time hari malaysia (16/9/2010)..bas pkl 2ptg dan smapi pkl 5.30ptg....xde spe pn jmput aq mse kt bukit jalil kne menapaklah sendri..uhukss...:(( da la kaki melecet..kesian aq.... padahal sblm 2 adelah insan yg simpati nk jemput tp disebbkan dy pn msh ae kt kg so simpan je la angan2 aq smpai ofis...tp nsb baik mlm aq kje 2 dy dtg jmp aq...heheheehehhe tp siapa dy 2(wat2 fhm la yerk...heheheehe dy mcm biasalah...si dy yg rahsia..... :) nsb baik dy dtg dptlah aq hilangkan tension aq skt kaki dan berita yg agk2 mengejutkan la....psl xamanah 2la kan....sbb setiap org diberi kepercayaan utk dilakukan tp seseorg yg selama nie pn aq percye gak la kt dy telah mengkianati kepercayaan itu...sedih gak la... lg2 amanah psl duit mmg sshla nk ckp...dy bg mcm2 alasan tp ssh aq nk caye sbb aq th life dy cmne..so redha jela...nk xnk kne gak tnggu duit 2..bkn byk tp bg aq yg sengkek nie bnilai lah jgk...leh amik hp...sbb aq xde sponsor skrg nie...

tb2 idea singgah plak suatu persinggahan (dari 4/9/10) dlm otak nie....
kembali hialng sebuah dendam semalam akan mengunkit sakit yg dilafaz sepi...kau cuba menenangkan dlm rnd ini namun hakikatnya aq masih keliru mencari diri ini...ku khayalkan memori kita dan ku tangisi setiap keindahan dan kesilapannya...xmungkin aq ulang semula segala yg amat aq sygi...tnpa dy aq cuba beranikan diri melayari hidup dlm angan2 dan cerita itu....ku lukis dan ku karang semula tiap bahagian yg pahit dan ku isi semula kekosongan yg hadir dlm semusim cinta yg xpernah luput dari ingatan...semakin aq biar kesepian ini dgn kesibukan yg aq sengaje cipta tetapi sedikit ruang memberi ingatan dalam sejarah lame yg benar2 memberi kesan dlm hidupku ini....sesaat yg berlalu mencipta kata2 yg xpernah hilang bila munculnya memori itu... dan kau yg ku beri nama "abang" telah lame lenyap dlam istana cinta yg xseberapa tapi sedikit bahgia adalah selamanya senyuman itu ku ukir tatkala segalanye mendung dihati... menitip sebuah bicara dan alunan lagu terbelai lirik yg berbahasa.....seperti lirik ini..... :
"Satu jam saja ku telah bisa Cintai kamu kamu kamu di hatiku Namun bagiku melupakanmu Butuh waktuku seumur hidup...dan
Satu jam saja ku telah bisa Sayangi kamu di hatiku Namun bagiku melupakanmu Butuh waktuku seumur hidup"
tersirat disebaliknya dalam episod kali ini...betapa sukar dilafazkan dgn kata2 apa yg bisa dirasai dan kemunkinan utk mentafsir dgn bait2 tulisan juga sesuatu yg tidak difahami jika segalanya dilontar dgn bisikan rahsia hati... jujur dalam kelakuan dan tulus meluah perasaan memiliki adalah sejarah kita dan meninggalkan demi sebuah takdir yg indah utk mematangkan cerita kita.... cubaan dan ujian...halangan dan pengertian....senyumlah demi titik noktah sebuah ukiran keabadian hidup dan perjalanan yg masih jauh kehadapan.....

itu jela skit2 idea yg dtg...ahakzz...:))
ari nie plak aq kje2 dan akan bersambung utk kje2....tp kan....sblm tlupa...30/9/2010 nie aq nk g combodia...4ari3mlm....trip ofis lorh...hehehehe ape2 nt adelah cite serba skit psl pcutian aq akan update awl bln 10...ahakz.....cuti2 malaysia la aq lg.... hehehehe dan birthday aq pn awl thn dpn...agak2 spe2 ade nk ingat x??hehehehehe perasaan la aq nie.. kla... 2jela...

tq my blog..mmmuuuuuaaaahhhh..... :* wasalam.... @~~

Isnin, 6 September 2010

hangOut with my ayu chayunk and sssyyyyyhhhhhh.....

salam semua ari nie pnt sgt sbb ptg td jln2 ngn ayu hehehehe...lme da xkuar ngn dy nie la time nk kuar2 lg... ktorg da kuar dari mlm smlm lg...sbb teman dy jmp bf dy... amik kt bukit jalil...pas2 kne hntr check inn hotel then mkn and pusing2 kl mlm td... nk cite psl mlm td la nie....
mmg mule2 kuar ngn ayu n bf + kwn bf dy tp last2 aq kuar gak ngn org lain (spe insan 2 pn rhsia lg hehehehehe) tp insan yg aq sayang....(hahahaha jiwang plak).... jmp pn xplan sgt tb2 jer sbb RINDU...ape rnd 2 ek?? enthla bg aq rnd 2 best kalo jmp kne ade majuk+ gado2 +ungkit2+ cite ntah aper2 skit br de feeling sbb leh romantik2 hahahahaahahhaa ade2 jer aq nie kan... kelakar plak rsenyer...
enth la yerk..... aq pn kdg2 xfhm ngn perasaan aq nie....


kne citer psl dy ker (dy yg rahsia 2....siapa si dy yg rahsia 2...???) cmne nk mule yerk...aq pn xth nk ckp cmner... tp dy slh sorg dari bjuta2 manusia dlm planet bumi nie yg aq penah sayang giler pas2 dy pn syg aq sgt2(yerk2 je aq nie perasaan) dan skrg ktorg kwn yg paling sayang giler jgk...cmne2...ahhahahahaha aq pn xth la... ssh la nk ckp cmner...sbb its complicated...and ssh la nk ckp cmne sbb ssh la....aq citer skit je la yerk...lgpn hbgn ktorg mmg rumit sbb dlm ati ade syg tp hakikat dan realiti ktorg xle bsama...bkn xnk ckp tp mmg xle nk ckp... biarla segala kerumitan 2 diselesaikan br aq leh ckp... tp 1 yg same psl ktorg... dy menunggu kasih seorg wanita dan aq pula menanti syg seorg lelaki...cume harap jodoh yg bisa memberi segala jawapan... tp yg aq th kalo ktorg senag jd kwn blh jd mush kdg2 rse mcm dlm at masing2 cm ade special la...payahla ckp benda yg rumit nie... insyallah kalo penyelesaian ade aq akan cerita ttg dy 1 ari nt.. mybe la... :) tp skrg itu je la yg aq leh ckp... dy yg aq kenali adlh seorg lelaki yg aq fkr dlu adlh yg t'akhir dan rupenye hnya simbolik luka :(.... dala xnk sedih2 lg...


ok2 kiter tukar topik k....b'balik pada citer aq ngn ayu... dari smlm smpai ari nie mmg bls dendam jgkla kuar...hahahahaha...aq mmg rindu ayu... tgk cm kurs jer dy (alamak kalo dy baca nie mst kembang semamgkuk mkck nie....hahahahaha) xth la kalo sbb dy byk kje kot...lgpn bln nie aq tgk dy slalu wat ot.. xpela okla 2... cari duit lebih raye2 nie...heheheheh lg2 dy kne blnje aq kenny rogers...hahahahahaha mmg seronok la... (ayu kne tunai jnji nie....)
Td ptg g jln TAR mmg sesak la dgn jem lg... mmg penat...nsb xpuasa (kantoi plak...hehehehe uzur xpe kan) so xla letih sgt sbb leh minum sorok2 hahahahahaha aq xshopping sgt just beli tudung utk aq jer... (tp lain2 2 ade lah skit....xnk ckp kt cnie...) tp smlm mlm ingt nk g danau mule naik kete ngn ayu tp lps si dia yg rahsia dtg aq naik kete dy la...tp mmg penuh sgt dan tlalu padat org...so pusing2 cari parking last2 si dy yg rahsia smlm da moody time cari parking aq ajk g dating jela.. yg sabar ayu ngn bf +kwn bf dy je yg g danau shopping2...sedih mmg sedih tp nk wat cmner...dari nt aq gado ngn si dy yg rahsia baik ajk dating...kt mne dating yerk... tmpat rasmi ktorg la...taman tasik titiwangsa...hehehehe kt c2 mmg tpmt kali pertma dan byk kenangan la psl ktorg kt c2...nk gado nk hepi nk mcm2 aksi semua kt tasik 2 jadi saksi... yg sedih psl tmpt 2 mse ktorg pts sblm jmp blk dan kwn (sbb dlu xbf aq da si dy yg rahsia nie uhukzz....) dy tnggu aq dtg tasik sbb dy ingt leh jmp aq lg kt c2 padahal aq mmg xg sne dkt sebln smata2 xnk ingt ngn dy mse 2... sedih giler siot.. alah termasuk lg citer sedih nie lg... enthla... mmg hubgn ktorg rumit sgt... ssh nk ckp la... aq rse kalo aq trs bcerita pn aq akn tringt kt dy... sbb kan... mlm smlm ktorg jmp mule2 ok jer dan tb2 aq t'ungkit kisah silam... padahal aq da jnji ngn dy xkn citer lg tp aq smlm emosi hbs... tp dy tetap memahami aq mcm dlu jgk...walupn situasi agak tegang la mse emosi 2 tp dy msh cuba kawal jd baik dan mse hntr blk aq msh blh senyum dan xemosi lg..... tp mmg tiap kali jmp aq nie emosi jer...dy slalu kawal keadaan... sori yerk awk sbb slalu wat awk ssh...degilnye sy kan.... enth mybe ade skitla rse syg... kteorg byk persamaan dan serasi bila bsama tp blm jodoh dan hbgn ktorg mmg kekal mcm kwn... tp xth smpai ble... enth2 lost contact secara tb2 aq pn xth... hanya tuhan je yg th...
rse mls plak nk citer lg sbb sedih la... sedih giler...uhuksss... :(( mood xbpe hepi kot.. xpela...esk lusa leh tulis lagi kan... hheheheehehe

sblm t'lpe hp aq msh dlm hospital lg.. adoi..ble la leh kuar nie... sedih seyh... lom ade spe nk sponser amik lg...so xdela pic2 baru akan di upload lg utk sementara wk2 nie... :(( k la my heart ari nie aq moody plak... lain kali la kter tulis2 lg ye... mmuuuaaahhhh :* @~~

Sabtu, 4 September 2010

bila bunga dilaman org (suatu persinggahan)


bila bunga dilaman org

Kau terpaksa ku lepaskan
Sekiranya itu yang kau harapkan

Ku hapus keegoanku jika kau tahu lukanya hatiku

Ku turuti kehendakmu untuk melupakan segala niatku

Walaupun itu menikam jiwaku
Apalah bezanya jika cintaku kecundang jua

Tiada pernah kau menyapa
Tersentuh agaknya kerana kata
Salahkah terus terangku
Ku cinta padamu kau membenci diriku

Pura – pura ku tersenyum namun sebaliknya terpahat rahsia
Ku tangisi tanpa airmata bak setitis embun gugur dilaman asmara
Andai dikata pahitnya hempedu
Pahit lagi bagiku
Walau dikata tajamnya sembilu
Tajam lagi belatimu

Engkau yang amatku sayang
Mekar mengharum dilaman orang
Ingin benar kau ku miliki
Aku terluka kerna engkau berduri

bila aq dgr lagu nie tb2 aq dpt idea lg utk cerita suatu persinggahan(dari 18/8/2010 ) yg aq wat utk tatapan sesiapa yg membaca blog aq nie.. suatu persinggahan adalah suatu kisah yg aq tulis utk menyampai sesuatu kepada seseorg...andai suatu ari dy baca @ memahami segalanya aq benar2 gembira... tp mgkinkah terjadi padahal dy xth pn blog ini wujud... hnya luahan rasa yg biasa aq luah dari hati ini agar aq dapat menhasilkan tulisan yg terbaik utk tatapan dan bacaan ku sndri...

......dalam kiasan yg tercipta tersembunyi lagi rahsia kite...walaupn aq menghitung hari agar ingt ini dapat melupakanmu namun semakin ari aq berteman air mata sepi.. merinduimu tak pernah hilang dalam saat2 aq teringat padamu. mengap pertemuan itu membuat aq rase sakit??bukankah sepatutnya ia menjadi mahligai paling bhgia... persoalan dan jawapan bertukar2 utk menberi aq jawapan yg terbaik dalam hidupku... mimpi2 indah menjadi simbolik luka yg xpenah hilang walau telah lama aq cuba hapuskan utk ku buka buku baru... perpisahan ini sungguh menyakitkan..tiada cinta tiada rahsia tapi ada luka ada duka...dan setipa langkah adalah kenangan silam yg paling sukar aq fahami sendiri... dilema ini menambah sebuah lagi episod cinta luka hingga setiap lagu yg kedengaran bagai menyindir cerita aq... kdg2 aq menyesal kerana membiarkan kau pergi dan kdg2 aq mencari hikmah disebalik cinta ini...bila rindu itu mendatang hati sering mengharap agar perasaan kau juga sepertiku dan utk ku ketemu dgn mu walaupn dari poadangan jauh agar lepas semua kebencian dalam rindu yg mengudang... "Ya Allah... hambamu memita kekuatan dalam dugaan perasaan yg kau beri ini" dan hanya harapan dan doa membuat khayalan menjadi layu hingga ku terna seketika di temani air mata yg tak pernah jemu menghias di saat dirimu membuat aq pilu... sekelumit rasa simpati agar diri ini dihargai dan dimiliki utk sekian akhirnya bkn sebuah impian semata @ angan puteri kayangan yg bisa mencairkan watak katak dalam ciuman menjadi putera... sejernih air sungai mengalir lesu dan kedinginan menaruhkan waktu agar diri ini lebih segar dalam sentuhan kekecewaan...tercipatanya kita bukan sekadar drama sentimental semata2 namun rahsia disebalik kehidupan yg tak sesiapa ketahui dimana akan memulakan dan knp berakhir...perjalanan semakin jauh tapi kenapa harus cerita semalam menjadi cerita ari ini dan setiap saat ku...
semoga suatu ari nt akan terhapus segala duka...yg pahit itu mmg akan menjadi kesan dalam hidup ini dan yg manis itu akan menjadi sinar dalam dendam yg akan ku leraikan suatu ari nt... berat sejarah yg aq lalui hingga aq lemas sendiri dan timbul kembali dgn rahsia yg aq tak fhmi dimana pula kekuatan yg aq perolehi... demi kebhgian org yg aq syg aq korbankan perasaan aq dan mengharapkan suatu hari nt ade lagi satu persinggahan yg akan kekal dalam hidup ini dan abadi ke akhir hayat ku nt.. bait2 ayat aq luahkan rasa dan bicara hati menjadi puisi jiwa... dan kau bernama kekasih :

selama jantungku berdegup harapanku agar kau fahami sayang utkmu menjadi racun duri dihatiku dan di saat nafasku terhenti ingin sekali kau tahu bahawa dirimu selalu ku ingati dalam tangisan luka ku dan setiap hembusan angin yg dingin berlalu menyapamu adalah kata rindu dalam benci yg kau cipta utkku dan seumur hidupku ingin sekali melupakanmu dalam setia yg sepatutnya curang yg aq berikan padamu

di sini saja bisik hati aq ttg suatu persinggahan....
insyallah kalo ade ape2 lg akan akan tulis dan kongsi dgn my heart yerk... tiba2 mood sedih dtg plak.... semoga aq dpt sinar semula kjp lg @ esk... @~~ :'(

Rabu, 1 September 2010

xbpe sihat.....

Assalammualaikum......

bpe ari nie xbpe sht 2yg xle nk tulis sgt...cume godek2 blog utk tmbh bg cntk..cntk ker??hehehehe...biar la asl cntik dimata aq.... nk th x hp kesygan telah dibaiki tapi xle nk amik lg sbb money xbpe nk ade...nk kata mahal xde la sgt rm100 jer...(ckp cm murah je kan) tp kerana awl2 bln nie mmg xgaji lg dan nk2 raya nie ssh skit la nk ckp...sbr je la... tgkla cmner....harap2 ader sponser..hahahahaha :) berangan xhbs2...

ari nie da msk bln br...september....xckp pn psl merdeka kan... lgp
n aq nie org yg slalu kne kje time2 public holiday cmnie...sbb mmg kje aq shif dan mengikut jadual....tp kalo nk cuti pn leh bgth awl2 cume kalo kje time nie masyuk skit la..hehehehehehe
ape yerk kerj aq...
occupation : customer service consultant(dlm BM perunding khidmat pelanggan)
company : narsqo technology snd bhd
ceh2 tb2 ckp psl kje plak....hhuhuhu.... itu kje aq...dah 2thn aq kje sejak hbs stpm (xsmbg bljr sbb nk bantu fmly...anak solehah perasan sendiri la aq nie) xper2 blog aq kan merapu pn aq nk tulis gak xkira....h
ehehehhehehe department aq 24jam so setiap org kje 12jam sehari tapi cuti 10ari(mengikut bln la...kalo 31ari mmg 10ari....)kje nie nk kate ension sgt xla jgk sbb byk relaks2...yg tension kalo kne mara2 ngn cust la kan... fhm2 jela kalo jd customer service nie... "customer is always right" jadi syarat utama : tahan maki ,tahan mara, sabar tahap xle sabar dah....hahahahahaha
kje aq tiap ari : answering call,key inn data dan towing(th aper towing tunda kereta la)
itulah serba skit
cite ttg kje aq...dan nie la salah satu kje aq kt ofis...
amik gmbr....
hehehehhehetime nie pkai bj t-shirt ofis..tgk kt pic 2 logo cm lencana sek.. 2la tmpt kje aq...aq sk kje nie sbb leh trevel dan kalo g cuti pn leh dpt diskaun... so sejak kje nie ade la gak g jln2...phuket(trip ofis) ngn tioman pakej(ngn kwn2).....dan insyallah akhir bln g kembodia(ofis trip)....
lgpn kwn2 kt cnie ok la... department aq plak mmg kaki mandi2 sungai...so tension time kje jer...

tb2 idea dtg skit ble nk2 tdo nie...

....sebuah cinta memberi seribu rahsia dalam persahabatan yg tbina cuba mengerti segalanya namun sebagai manusia biasa tak terlepas dari kesilapan yg perlu dbetulkan semula @ simpan ego sehingga sesal bila diingat tatkala sepi menduga....
rindu hanya datang bila kenangan menjelma setiap keadaan tak pernah lupa mengulangi ape yg pernah terjadi hanya kita yg mampu mencipta lukisan sejarah kita....

2jela ttg ar nie... nk sahur nie... lgpn tgh kjer... m'update pn slalu time kje jer.... hehehehehe
k la... slmt pg.... aper2 nt tu
lis lg la ea... nite "my heart"

klik bicara2