~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Isnin, 30 Ogos 2010

rindu bertandang ke masa silam


.........dan enth tb2 aq kembali terusik dalam cerita lame....aq teringatkan seorg insan yg pernah b'takhtah dalam hati aq nie.... dan aq rse rindu.....knp yerk....aq pn xth... dah lme aq lpekan dy... demi kebhgian dy dan demi mse depan aq....
cerita ttg dy.....dlu dy adalah insan yg membuat aq bahagia setelah cinta pertama aq gagal...aq terlalu dendam dan benci dgn lelaki.... lelaki yg pertama mengenalkan aq ttg cinta telah mengecewakan aq... terlalu sakit aq rase....aq benar2 terluka hingga aq xkenal lg ksh syg seorg lelaki...ari demi ari aq memcipta permainan... bertemu dan b'pisah itu lumrah... dan aq xksh.... smpai la aq b'temu dgn dy... dan dy yg aq xsangka membuat aq jth cinta semula.....dan

b'mula dari salam perkenalan akhirnya tercipta ksh dan syg yg sbnrnya sama2 cuba di elakkan....mulanya hnya sbg kwn biasa...utk enjoy same2...ade teman,ade kwn utk hbskan mse2 lepak yg kosong...kte same2 jnji utk xjth cinta...sbb dy dah bpunya dan aq msh xpercay
a cinta... setiap ari bersama..keluar jln2...mkn same2...lepak2...borak2 kosong...kongsi mslh...enth mcmne xth kt mne mulanya rse sayang mula timbul...tp masing2 xnk ckp sbb "teman tapi mesra" namun sejak dari itu...dy la penawar..dy la racun..dy la bhgia..dy la derita..dy la sakit..dy la ubt.. dy la sengsara..dy la tangsian.. dy la ketawa..dy la segalanya2 yg xbisa aq bygkan... dan cinta yg tercipta ini bukan aq jer yg rse tp juga dy... tiap mse dy membawa ku ke lena mmpi yg pnjg...tiap saat dy lafazkan bicara yg tak di undang...dan di suatu ketika hampir melukakan ati insan2 yg wujud sblm kami jth cinta....cinta kami cinta yg terlarang....hampir2 aq lemas utk melafazkan perpisahan tp aq kena kuat demi sebuah kehidupan...
bila jth cinta...aq dan dy menjauhkan rse setia....semakin hari semakin rindu...dan rindu...dan tlalu rindu hingga pertemuan membuatkan kami nagis...knp perlu ade perasaan ini sedangkan bukan utk di miliki... pelukannya demi menguatkan aq...dan kemarahanku utk buat dy benci aq...dy srh cari org lain syg org lain dan lupakan dy...sngguh kejam bhsa ini tp mmg i2 yg aq pilih sbb aq xmampu nk lukakan ati kekasih dy walaupun dy mahu aq menjadi miliknya benarkah utk rse bhgia melukakan org lain itu salah satu cara dalam mengejar impian kte???
dalam dy meniti bhgia...dan rindu kami xpernah padam semasa inai masih dijarinya aq hny
a mampu menagis bila melihat kad jemputan yg dy xmahu aq dtg agr aq tak menagis di hari persandingannya...
segalanya kini sebuah kenangan mencintai dy juga adalah sebuah telenovela yg xpenah aq lupa...dy t'lalu baik...disaat akhir perpisahan aq setiap ari menagis dihadapan dy sehingga tangisan aq dah xde airmata...dan sehingga saat ini segalanya adalah kenangan... racun dan penawar telah lenyap...bhgia dan derita telah sepi...sakit dan ubat telah hilang...tangisan dan ketawa lama pergi....dan segalanya sebah memori....

Hanya tinggal ingatan yg xpenah padam dan rindu yg yg kerap kali menyapa aku... dirimu,wajahmu.ttg kamu xpernah aq lupa walau tiap kali ku ingt kau adalah luka yg xpernah padam dalam sejarah hidupku...
bagaimana akhirnya aq bisa menerima tkdir ini biarlah menjadi rahsia ku...disaat bila detik kita xpernah bertemu dan knp aq semakin membencimu biarlah hanya aq yg bisa mengerti peritiwa itu...dan mengenalmu bkn b'erti aq rugi tapi aq belajar utk lebih matang dan trs berfikir... hanya doa agar kita sama2 bhgia dgn hidup masing2 menjadi impianku....

Dan knp smpai ari ini kau msh aq ingti padahal sblm dan slps aq knl kau ramai lelaki yg pernah aq kenali... mgkin kerana kau tak pernah tengking aq,mra aq,ble ko mara aq ko snyp jer...tp
ble ko terlepas mara ko akan pujuk aq spya aq xnagis sbb ko th aq nie kuat nagis... huhuhuhu....padahal semua org th ko pns baran dan ego....kau selalu ade mse ngn aq walaupn ko sibuk dgn kje....mse aq ssh mse aq senang walaupn ko merungut tp ko tetap ade ngn aq...bg kau ble aq ade dgn ko, semua kje jd mudah walaupn kje tgh byk tp ble aq teman ko2 rse mcm kje jd kurg...pelik kan perasaan mse 2....mse aq sakit mse aq sht ko jga aq spya aq xrse diri aq sorg2...sbb mse 2 kwn2 sume tgh bhgia...ko nk aq pn bhgia mcm org lain...ko ckp ko akan beri ape yg mampu jer..dan bg aq ko telah beri lbh dari yg aq mahu....saat2 aq perlukan ko, ko xpenah menghampakan...walaupn lmbt ko dtg ko ttp akan jmp aq....sbb ko ckp jnji xle xwat...walaupn aq ngada2 ko layan jer sikap aq...sbb ko rse aq mnje ....org lain tgk aq xcntk tp dimata kau aq lah bidadari ko xpenah pertikaikan mse silam aq siapa aq dan ko trima aq seada aq..ko xpenah srh aq berubah utk jadi yg ko sk tp ko trima setiap kekurgn dan klebihan aq...kau xpernah ungkit walaupn aq slalu merajuk...jauh mne pn aq lari ko tetap kejar...bila aq mara ko, ko wat lawak smpai aq gelak... dgn ko aq kuat merajuk tp ko xpenah jemu pjuk aq... smpai aq rse aq menyampah ngn diri aq yg ngada2 nier...
sampai saat ini tak penah aq lelaki yg aq jmp leh lyn aq mcm ko....

namun saat perpisahan tercipta semakin hari derita aq rasai sehingga saat akhir aq merajuk xnk ckp ngn ko smpai ari nie...walupn ade skali ko cb memujuk namun aq nekad utk nokhtahkan cerita kita ini... cmne derita cuba kau beri tp bhgiamu lebih aq rasai smpai ari nie... tiap kali aq lalui tmpt2 yg kite pernah ade kengan itu b'main dimataku... dan tiap kali itu airmata adalah peneman ku...
aq pernah berjnji padamu kalo aq sygkan kau aq akan sayang org lain utk kebhgian dan mse depan aq...dan smpai skrg aq xkn lpe..
"abg masih sygkan ayg" kata2 ini xkn aq lpe smpai ble2 sbb pnggilan ini xpenah berubah hingga rajuk aq yg terakhir.. kdg2 ssh kte nk dapat utk org yg kte syg jgk menyaygi kte tp ble dah jmp derita jugak yg dirasa bila jdoh bkn milik kita...
mungkin ade hikmah disebalik yg terjadi tetapi seumur hidup ini dy memberi kesan yg abadi...

Final List (Lahar Cinta)

Tersingkaplah tirai cintaku yang lalu

Hangatnya bagai lahar yang membakar bumi
Sehinggakan aku menggelumpur kelecuhan
Bila engkau pergi tak kembali

Kala itu sayangnya engkau padaku
Dan kutelani segala kata indahmu
Kerana kusangka kau kan terus bersamaku
Tapi hanya sekadar waktu

Seluruh cintamu itu hidup segar dijiwaku
Masih kuterasa
Tak layu ditelan waktu
Tak pudar kasih hatiku
Dan kau masih lagi kusayangi

Walaupun engkau tiada
Namun cintamu terasa
Membendung rinduku sejak dulu hingga kini
Indahnya kukenang dan pahitnya dah kutelan
Begitu kasihku kepadamu

Ingin aku mengulangi saat indah waktu dulu
Tapi bagaimana dapatkah berulang lagi
Bersamalah kita jadikan pengajaran
Betapa pedihnya oh perpisahan

Mengapa di waktu ini
Aku teringat kembali segala kenangan
Adakah engkaupun sama masih ingat kepadaku
Seolah kita tak pernah berpisah

Ahad, 29 Ogos 2010

150juta-saya kenal sayang saya ;-)

tb2 aq jmp klip video nie.. mmg layan la utk aq....membuat aq teringat kt syg aq...(spe syg aq yerk??rahsia la...hahahahahahahaa)

150 juta -saya kenal sayang saya

Untuk kali keseratus lima puluh juta

Mereka tanyakan engkau soalan yang sama

"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"

"Apa kau buta, apa kau pura-pura suka"

Di seratus lima puluh juta kali itu

Di depan semua engkau tarik tangan aku

Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu

Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

"Dia mungkin bengis seperti singa"

"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"

"Dia mungkin keras bila bersuara"

"Tapi dia jelas, jujur apa adanya"

"Aku lagi kenal dia"

Dah lebih seratus lima puluh juta kali

Aku pesan padamu apa yang bakal jadi

Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi

Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya

Aku pun dalam hati semacam tak percaya

Apa kau lihat pada aku jujurkan saja

Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

"Saya mungkin baran tak kira masa"

"Tapi saya tahan kalau yang salah saya"

"Saya mungkin saja keras kepala"

"Tapi saya manja bila kita berdua"

"Saya kenal sayang saya"

Buat apa dicerita

Bahagia kita rasa

Biar tak dipercaya

Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa

Asal pakai selesa

Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga

Tapi bisa nangis semata demi cinta

Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena

Mana boleh tahan angin cemburu buta

Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

setiap masa ade jer kwn2 utk aq

Asslsammualaikum......

selamat pg....hehehehhehecm hepi jer pg2 buta nie kan.. sjer jer....td pn ade la citer nk kate klakar xler...tp cm bengong gak la antara aq ngn fza....sper fza???
jpgi aq uplod pic mkck 2...hehehehehehehe
td aq bosan2 aq col la dy... gosip2 la psl mcm2 citer....sbb ktorg ssh nk jmp gak la... lgpn mkck nie dok putrajaya...so...mmg da jrg jmp la... dlu mse muda2 ari2 jmp..(muda 2 mksd aq remaja belasan thn la...hahahhaha skrg ktorg da remaja puluhan thn hehehehehe...) dlu dok dkt ngn umah aq skrg nk t'cmpk jauh la plak... jd jmp ble ade mse t'luang jer.. tp gosip ttp xpenah lper....huhuhuhuhu
gosip punyer gosip....blah2..blah2...blah2...blah2....punyer pajng last2 tb2 no komen2...no komen2...no komen2.... tgh2 syok cite leh plak ckp cm2... ntah aper2 ntah minah 2...(gosip kami ttg ape 2 rahsia...hehehehehehe) aq pn spe gak layan jer... nie pn slh sorg drpd kwn giler2 aq selain dari ayu...

cite psl ayu... mkck lg sorg nie bln pose mmg jrg giler ktorg jmp...huhuhuhuhu rnd giler seyh... lme x rewang2 lyn angin malam... gosip ttg cinta ttg dy dan mereka...dan shopping2 la...lg 1 mkn2..mkn dan mkn....hehehehehehe
pas rya insyallah jmp blk da kembali semula sperti sllu... ahakz.... :))

ari nie nk ckp ttg ape yerk...rse2 ade 1 ayat yg b'main2 dlm fkrn aq...nk th aper???
"saya dah mula rimas ngn awk" kdg2 ayt nie btl2 m'buat ati yg sensitif t'luka kan... tp ade ker org yg ckp 2 kisah ngn perasaan org lain....
knp aq bangkitkan kata2 nie..sbb tb2 aq teringat kisah lme... bg seorg lelaki dan wanita mmg beza utk mengetahui sebalik kata2 nie.. lelaki yg ego dan wanita yg sensitif...spe yg salh yerk...
xle nk salahkan mne2 pihak sbb semua same...Whatever la....
tp kan bg aq la... seorg lelaki yg penuh dgn ego xkn kisah ayt nie... sbb bg dyorg 2 cume ayt utk tegur...but utk pmpn plak...kata2 2 umpama pedang yg tajam yg membunuh jiwa sensitifnya kpd tngisan penuh luka...
tp kalo pmpn yg bg ayt nie pada lelaki di sifatkan dirinya sprti tkunci sudah belas ihsannya sbg manusia... dan pada lelaki yg menerima anggap leh cari yg lbh memahami dirinya....
sshkan nk fhmi dan m'p'jelaskan....
"dan bila hati mula rimas...segalanya adalah sengketa..."
"dan bila diri mula rimas...segalanya xpenah puas..."
"dan bila pada itulah segala yg di buat salah...xbuat pn salah...dah buat pn salah..."

segalanya bukan mudah utk kiter atasi..tp jadi sukar ble mcm2 risiko nk kne hdapi... aq penah wat kptsan salah seumur hidup aq dan smpai skrg aq menyesal dan aq penah rse btl ape yg aq wat walau pe pn org nk ckp...jadi setiap yg aq hadapi dan lakukan adalah yg t'baik...

semakin aq rse aq da semakin dewasa aq lebih memahami erti hidup yg sebenar... :) @~~

sblm t'lupe nie la pic cik hafizah....

k la... nie jer... nk tnjk ngn bgth... bye "my heart"....

Rabu, 25 Ogos 2010

mcm2 citer...

Assalammualaikum..................... bpe ari nie xtulis kt dlm blog my heart nie...bkn aper mcm2 nasib malang plak jadi....sedih ade..sakit ade...tp ade gak cite hepi......sampai xth nk mula dari mne....

eemmmmm.....ok la mula ngn cite hepi k....
hepi coz bajet raye alhamdulilah da ade la... ari2
(21/08/10) aq ngn adk2 aq 3 org g jln TAR utk mcari pakaian raye... mmg ramai giler kt sner...sesak btl...smpai pnt aq jln2... thn nie fesyen raya xbpe best la...(pandangan aq la..xthla org lain kan...) tp nk xnk beli gak la... thn nie tema kami sekeluarga purple so jenuh la cari satu jln TAR 2 baju utk raya warna purple...da la puasa mmg dugaan la... dgn sesak,panas mmg m'uji...lg2 ade la kdai2 mkn yg mjual makanan...mmg bau menusuk hidung...tp sabar2...hehehehehe pas beli baju buka kt luar la ktorg.. mkn KFC tp i2 pn ujian gak..tnggu utk dapt giliran nk order adalah dari 6.30ptg sampai 7.10 br leh order da order pas2 nk tnggu di siapkan lg...dala b'diri naik lenguh kaki nie... lagi 5 minit nk buka br lah siap order dan tnggu nk mkn...alhamdulilah kenyang gak la...sbb mkn KFC nasi ayam...pas buka smbg jln dalam sejam br blk umah... mmg penat sgt2....

citer sedih plak pasal hp kesayang aq skrg nie t
gh msk hospital(24/08/10) tb2 rosak ari nie br hntr nk chcek dlu....dah la aq tgh sengkek giler..hp plak msk hospital...xde spe plak 2 nk taja utk baiki hp aq...nk raya nie tpksa la aq pkai hp xcnggih... kesian aq... harap2 ade duit jatuh dari langit yg leh tlg aq amik hp 2...so...xde la pic utk mse2 nie... kesian aq....semua pic2 mse g shopping raya sume dlm 2...so xdptla nk download....

pas2 ade lg cite yg wat aq demam la jgk bpe ari..... mse g legend hotel utk buka pose sbb ofis blnjer mmg ade citer sedih...tp aq xmskkan ari2 sbb ingt xde pape...tp esk arinye tb2 :
tgh je la pic nie...xnk tnjk besar2 tkt ade yg geli nt...nie bkn sbb excident tapi cume melecet tp teruk sgt2....xth la kaki aq nie knp sensitif sgt lg2 kalo pkai kasut baru (heheheheh da ade kasut baru la...utk raya 2...) mmg malang sngguh aq nie... br nk melawa dah sakit...bpe ari jgk la aq seksa nk bjalan..nsb baik sejak pose nie bpk aq hntr aq pegi dan blk kjer..... hehhehehehehehe

nie la nk tnjk kasut cntk aq:
mcm2 kan....ade jer aq nie....hehehehehehe...nk wat cmner....da jadi....so kne la trima dgn ati yg xbpe nk hepi nie...(redha je la....)

ade lg ker nk citer ek.....eemmmmmmm....ok la.... nk wat pengakuan poyo la.... sejak bpe ari nie mmg idea xbpe nk ade...kalo ade pn xbest utk menulis utk di jadikan tatapan...mgkn emosi yg kurg baik m'buat aq kne berehat skjp... bkn ape utk menulis mmgla senang tp idea yg tbaik adlh lg bags rse nyer... sbb kalo stkt nk merepek aq yg wat dan aq yg baca blk ayat2 nt buat aq mnyampah plak.... so...kne relaks2 jer....

thank la "my heart miss u" sbb jadi kwn aq utk luah perasaan skrg nie....skrg2 nye skit dari ape yg aq lalui leh aq luah walaupn xsemua...tp nie adelah idea skit~~

ksh syg yg diberi tak diharap utk selalu dibalas tapi sedikit rase dihargai sudah cukup walaupn bkn utk dimiliki kerana bila kite lupe utk cuba memmahami smpai ble2 kte tak b'peluang utk mengulangi...namun
andai kiter dapat ulang sekali lg takkan same dgn ape yg pernah kita terima sblm ini....kerana sudah terguris luka yg parutnya kekal abadi....

slalu aq jiwang psl cinta jer kan... so nie utk ayat jiwang sebuah persahabatan:

nilai dalam erti sebuah p'sahabatn adalah lebih utuh dari p'cintaan...
andai cinta membawa 2 ati mjadi 1 tapi sahabat memberi beribu ati utk mjadi satu....ati yg selalu dicipta utk dijaga dan terjaga...
tiada erti tluka @ kecewa walaupn perselisihan adalah lumrah hidup kiter....sejauh manapn melangkah tidak ada kata pts walau btahun bjauhan dan walau kemana pn m'hilang dgn tkdir tuhan akan ke temu tnpa di duga....
i2lah yg kiter kurg sedar bila persahabatan dan cinta menjadi p'taruhan... sekuat mnepn cinta yg kita pertahankan tapi bila tangisan memulakan singgahan kwn2 adalah cinta yg setia setiap kali kita terjatuh lemas dalam taman kedukaan....
andai satu ari nt kau mngerti wahai sahabat..... perangkap paling sukar kita lalui bila kita tergantung diantara tali kehidupan dan masa depan.... sama ada kita terus jatuh dan pura2 berdiri utk m'yakinkan jwpn yg kita plh @ kita korbankan perasaaan demi hikmah yg akan kita capai....

k la rsenye da byk aq tulis ari nie.... wat my blog "my heart miss u" ade mse kte citer lg yer... insyaallh ade mse ade idea kiter tulis lg yer.... wasalam.... :)) @~~

Rabu, 18 Ogos 2010

tb2 rase nk tulis (suatu persinggahan)

(dari 15/8/2010).................dalam genggaman sebuah lukisan khayalan ternyata aq msh ingin harapanku menjadi kenyataan walaupun memilikimu adalah sesuatu yg mustahil utk aq realisasikan. dihadapanku beribu dugaan aq harus lalui sama ade aq semakin kuat @ angan2 ku sahaja yg menakluki.... hanya tuhan bisa memahami hati yg terjerat antara nafsu kesetian yg abadi padahal hakikatnya dalah kebodohan diri sndri...aq yg memilih utk menyaygimu tnpa keterpaksaan dari sesiapa. semangat yg kuat dalam hati ku kini telah dikuasai rasa sayang dalam hatiku utkmu... semakin aq degil utk melafaz perpisahan... semakin aq myalahkan takdir yg sebenarnya mencabar aq dalam situasi yg telah membuat aq lemas di tgh lautan fantasi cinta... walaupun cinta yg ku kutip ini umpamana mengutip kaca yg berderai namun luka tidak ku rasa... semakin byk darah yg mengalir semakin ego aq mengatakan kau utk ku... kesilapan pdaku hanya sebuah cerita telenovela yg di cipta yg akhirnya ROMEO utk JULIET....adakah benar??? zalimkah aq utk mengubah yg telah tertulis walaupun ilusi yg telah ku buang kunci utk pintu hati ku ini... dalam saat2 kekecewaan tiada siapa ingin mengerti...bgku mereka yg menasihati sekadar bkata tanpa simpati... tangisanku cuba ku hentikan namun pabila aq kesepian kenangan b'samamu seolah2 menjadi epilog dalam lafaz dan jnjji... bagai drama yg dilakonkan segalanya aq nyanyikan dalam sambungan cerita... walaupun esk tetap same tapi semuanya berbeza... SAYANG ,CINTA & RINDU merupakan sejarah yg lahir dari hati dan tergantung dalam diri namun akhirnya lenyap tanpa pasti... ku cuba cari...cari...dan cari... walaupun satu dunia mentertawakan aq tapi aq tetap percaya apa yg aq lakukan dan mencari walau sejauh mana harus aq berlari dan mengejar isyarat sebuah bahgia yg tak berhenti menduga perasaan ku ini... biar tangisan ari2 aq ini jadi saksi segalanya aq akan buktikan yg PERSINGGAHAN SEBUAH CINTA bukan sekadar ILUSI DAN FANTASI SEMATA2 namun ia adalah semangat utk memahami CINTA SEJATI... sesukar mana perjalanan ini ada yg lebih sukar dari yg aq lalui.. aq kne kuat.. walaupun kau telah mencipta bahgia dan akhir pergi tanpa kata namun kekecewaan ini adalah inspirasi sebuah lagi dalam memori... ku gubah menjadi cerita yg akan bisa kau fahami satu hari nanti....
dan pabila engkau mengerti ttg hbgn ini aq telah pergi jauh dalam luka yg kau hadiahkan dihari lafaz perpisahan yg tak terucap namun pemergian adalah pengorbanan yg harus aq lakukan agar tidak aq menyakiti seorg lagi insan yg tidak mengetahui persinggahan ini........
wah2 b'timbun2 idea aq nie...lg2 time2 3-4pg nie... tb2 aq menyambung cerita yg aq tgh tulis nie...cerita nie xkn b'henti selagi jawapan utk ending xde....hahahahahaha... berangan nk tulis novel berangan je lbh aq ne...hehehehehecerita nie separuh rekaan dan skit2 realiti...(spe punye realiti 2 xperlu th la....rahsia....)
dulu aq slalu menulis tp lps aq tulis aq buang sbb dlu gune pen dan kerta jd skrg nie aq ade blog so leh la kongsi ngn spe2 yg baca nie... dan xperlu buang2 kertas lg... aq tulis nie sbb suka2.... xlintas nk jual skrip sndri...huhuhu so spe yg baca leh la komen2(mcm ada pembaca jer ahakz..) xpn baca je sk2... :)
bg aq bila aq menulis aq puas...dapat luahkan segala2 emosi dalam kepala aq nie.. so xla aq simpan sampai pecah otak aq fkr... sbb bg aq menulis adalah salah satu tmpt utk aq lepaskan segala masalah aq...sbb bila menulis kita mcm bcerita dan bila cerita kita luahkan dan bila dah luahkan kita tenang dan bila dah tenang xla tension... :))
2je la...esk2 ker...ble2 ade mse tulis lg dlm my heart blog ... bye2.... :))~~

Ahad, 15 Ogos 2010

ari yg moody tb2

aq pn th kn aq tb2 jer moody ari nie...aq pn xfhm ngn diri aq nie... mybe tlalu byk fkr dan mcm2 masalah yg aq cmpur aduk... silap aq jgk sbb fkrkan... aq pn xth knp...diri aq nie tlalu lemah skrg...semakin ari semakin lemah... nk hadapi semua da xmampu da...nk nagis da slalu sgt... mybe ari nie mood aq xbaik..nk wat cmne kan...
kenangan2 lame kdg2 adalah yg tbaik...kdg2 esk pn lom mjanjikan ape2 yg lbh baik... tp ari nie yg tgh tjadi knelah hadapi dgn perasaan tenang...walaupn segalanya sukar...

sambung satu persinggahan(blog 28/7/10) :

ari2 yg semakin sukar diungkap tanpa dirimu yg bergelar kekasih. Persahabatan demi persahabatan..pertemuan demi pertemuan..perkenalan demi perkenalan membuat aq semakin kian melupakan dirmu. Walau kau masih tetap aq sayangi namun kau jgk la yg melukis luka dihati ini. Kian melontar semua kenangan yg masih dihantui membuat aq mencipta semula dendam dihati. Tatkala teman2 sibuk2 dihangat dgn rasa bhgia aq pula t'cari2 arah utk bmula. padahal aq xth mne harus ku lakukan dlu.. semakin sesat...dan sesak nafasku lemas dalam percikan kebencian... membenci sebuah hakikat hidup mmg xlogik tapi itulah yg aq rasai... suatu perasaan yg penuh dgn dosa2 kesilapan lalu. aq biar kau pergi jauh dgn bhgiamu...bkn aq ingin melepaskan namun itulah kenyataan yg tl
alu pahit utk aq tempuhi. dan kini kenangan itu membuat samar dalam memiliki bahagia. dugaan yg terlalu hebat bila cinta yg dibina hanya seketika. hasrat utk ke akhir setia hanya mimpi semata2.
kehadiran insan2 yg selalu memberi inspirasi membuat aq lupa akan kisah kita..tp i2 hnya didepan mereka.. dalam hatiku hanya yg maha kuasa lebih memahami..
masihkah ade ruang utk aq membuka cerita baru..adakah hati ini akan bisa mempercayai lagi?? jawapan yg masih dalam samaran ilusi.. dijiwa yg kosong terpancar butiran airmata yg berkaca semula...dan aq menagis lagi disini....

xpnjg smbgn nie tapi ckupla utk mencari jln cerita lagi....
aq skrg slalu terusik ngn lagu2 sedih dan kenangan lalu mengirim rindu..ahakz...bmadah pulak... :)
tapi sk lagu nie :

Kenangan Di Taman Cinta

Malam semakin kelam ditambah kesepian
Sukar bagiku untuk menjemput mimpi

Ke mana lenaku pergi

Ku bicara sendiri agar terhapus sepi
Setelah berkurun aku menjemput rindu
Haruskah ku menunggu

( korus )
Andai langkah mu kini terhenti
Berpalinglah padaku di sini
Jernihkanlah kekeruhan dulu
Ku perlu kasihmu

Ibarat laut yang tidak berombak
Pasti pantai akan kesepian
Begitulah hidupku ini
Semenjak kau pergi

Terusik hati ku mengenang
Kenangan di taman cinta
Hingga kini masih ku terasa
Hangatnya sentuhanmu
Kujadikan sejarah
Untuk kita kenangkan
Di tika sepi di tika rindu

pose dan pose dan bosan...sbb???


Salam semua.... ari nie rajin skit nk bebel sblm madah2 jiwang dipersembahkan...ahakzz... :))
mule2 nk cite ape yer...emmm.... kiter muleka ngn pic kt sblh kanan nie...selalu sgt aq cite psl ayu kan.. jadi nie aq serta kn my bff forever.. idayu johari... huhuhu (mst ble dy tgk blog nie kembang semangkuk la xpn sebesen besar skit...hehehehehehe jgn mara ayu)
yg bawah nie plak mse bzday dy... first time la aq smbut sbb da kje kan...leh la skit2 nk blnje....hehehehe time nie pp aq nmpk kurus skit...hahahahaha.....(pe kne mgena ngn pp plak nie....) thn dpn ingt nk wat dajal...ops dah tulis kt cnie..nt dy baca hbs la aq....hahahahahahaha xper2 tukar plan la....ape plan (rahsia.......)
hope persahabatan nie akan kekal sampai ble2....
"ya allah..kau berkatilah hbgn persahabatan yg tjalin ini...kau kuatkanlah kami dgn sgala dugaan yg kau beri .....dan kau jauhikanlah kami dari hasad dengki yg tak baik @ dendam antara kami...semoga kami sama2 mendapat kebahagian didunia dan diakhirat....amin..."
ok la.. tajuk aq pose dan bosan??? knp ek??? mybe merindui seseorg...tp aq xth la aq rnd sper.. serius nie... aq slalu fkrkan seseorg (padahal rahsia...hahahahahaha) ssh la nk ckp... kdg2 rnd nie seksa ble org 2 xth kiter rnd dy... adoi....knpla cmnie.... tp leh msk akal ker alasan aq nie... huhuhuhu.. aq pn xth.... tp kt cnie tmpt merepek kan... bkn ade spe baca.. jadi aq tulis jer.. hehehehehe...bg membuang segala kusut kusat dlm kpla otak aq nie...

mcm2 aq fkr bln pose nie snayer.... lg2 psl2 bajet raya.. hahahaha pose br mule da fkr kan... bkn per...ble ade mslh...idea kurg...sbb xle nk berangan lbh....hehehehe so xle nk story 2 cipta sesuatu yg indah....tiap2 kali fkr mst mslh semak skali nk msk..tdo pn xlena tau...
tp ble da mslh lbh byk dr idea jd idea pndk2 je la t'cipta..

khayalanya bila cinta merentasi jiwa....perasaan menduga bicara....tapi adakala di situ tercipta bahgia.....dan bila bhgia itu depan mata kita pula punya pilihan yg merubah segalanya.....

itulah salah satu bicara hati aq nie....
agk2 yg baca nie..adakah yg aq tulis nie ape yg aq alami @ sekadar bicara hati?? slalu sgt persoalan menjadi persoalan tanpa jwpn...huhuhuhu
payah gak org mcm aq nie...selalu memandang kemungkinan dan mempersoalkan mse akan dtg yg xspe pn th...aq pn xth... cume m'fantasikan jer....
semakin pnjg semakin merepek kan... ahakz.... k la... mlm nie mmg sngje nk merepek...hehehehe
sblm menutup bebelan yg pnjg mlm nie aq berjiwang2 dlu k.. selamat malam....

lagu2 cinta mendayu2 disetiap masa membuat perasaan semakin resah menilai fantasi dan realiti dihati ingin bhgia namun mencarinya sukar diduga... airmata semakin resah menemani luka2 yg slalu dihati.... sering btanya dimana lagi silap diri yg xmungkin difahami @ mungkin aq yg terlupa utk mengubah kekurg ini... keadaan kini memaksaku lari dari segalanya dan memori dlu sebagai pengubat segalanya.....





Jumaat, 13 Ogos 2010

bila bpe ari tnpa blog....


br blk cuti 3ari... cuti sbb kne cuti...huhuhu.... nie pn dah ari ketiga pose... dok umah masak..masak dan masak...hehehehehe.... (sedap tau aq masak... hehehehe perasaan tol....) da dkt seminggu aq xjmp ayu... rindu giler.... hahahahaha ayu... mne ko..... aq rnd giler nier.....hahahaahahahahaha :))
bosan tahap cipan skrg nier....
bpe ari nie idea jiwang dtg gak la.....

ble dicintai adalah kekuatan bg diri... membuat semangatku menjadi lebih kuat... kau wat diri begitu sempurna sehingga segalanya adalah bahagia.... kdg2 rnd itu jgk adalah kekuatan utk kte menunggu dan bila kte th rnd itu dibalas ia adalah semnagat utk penantian yg tak dilafazkan tapi setia pada yg tercipta....

nie adalah jiwang bhgia.. hehehehe.... kdg2 xsemua kata2 kiter adalah ape yg kiter mahu lafazkan tp bila gerak hati memainkan peranan segala yg menjadi rahsia akan terbongkar jua wlaupn sekadar kata hiasan... sukar menerima hakikat tp i2lah jln yg perlu dilalui...

k la...semakin merepek dan merapu....so...........

selamat bpose wat semua umat islam yg bpuasa k...
semoga hari2 yg mdatang lebih sempurna....dan tabah hadapi ape jua dugaan... sabar i2 adalah kekuatan yg membuat diri semakin lebih tenang dan matang.....


Ahad, 8 Ogos 2010

ptg2 time kje

aiii.... ari nie tb2 tulis petang kan.. bkn ape bosan lak ptg nie.... smlm mlm best la gak... teruja sbb dpt pusing2 kl... hahahaha (mcm jakun plak...) bkn pe da bpe lme xdpt kuar mlm2... lg2 skrg nie kje xmenentu... ssh nk kuar la... lgpn pose nk dkt da nie... huhuhuhu dgn spe kuar??(rahsia hati hehehehehe) lgpn skrg nie kpla tgh serabut.. jd bkawan jer ngn sper kan... hehehhehe
kdg2 bkwn lbh baik....tp knp..eeemmmmm i2 sshla nk ckp....biarla nt ble ade jwpn br aq g th ea...

bpe ari nie sbk edit pic sndri.. tp pic yg sme...sbb da xde kje kot...nie la antaranya


dan ini....
ini lagi.....

dan lagi....
i2 jer antaranya...huuhuhu... ade lain tp xle sbb lom mse nk tnjk......(sbb pic bf ahakz...t'ngaku lg ade bf tp abaikan jer....)
nk ckp psl cinta nie mcm2 andaian yg org bagi tp bg aq cinta nie mcm angin sbb ade mse2 jer... ade angin baik..bhgia...giler...sbb perasaan 2pn skjp ade skjp xde.....cam chipsmore...huhuhuhuhu tp dalam hati setiap insan hanya dy jer th ape yg dy mahu dan dy tahu...same mcm aq..hikhikihik....

jiwangku tb2 memberi aq lagu cinta lagi.....

bila kau hilang ku tercari2...semakin jauh blalu kenangan semakin dekat rindu yg btandang... permainan jiwa membuat ku akur membiar diri lemas dalam dakapan kelukaan...walaupn hati bagai diracun...tp namamu tetap ku sebut2 hingga yg sekeliling bagai ingin melawan... lafaz jnji yg pernah terucap bagaikan harapan yg menemani kehilangan kasih sejati.... mungkinkah prinsip diri sering terkubur kerana dibutakan dgn keegoan syg yg tak mahu dikianati...
apakah sebenarnya cinta sejati jika pengorbanan hanya memakan diri....bagai sebuah novel yg tertulis adakah realiti dapat menepati...
jauh dari pengertian...berbeza dari pandangan...terlepas dari kekusutan...semakin sayup kedgran suara khayalan.... mungkinkah suatu hari akan ditemui jawapan....

aq ditemani radio dan lagu2 yg mendayu2 menghayati bicara yg aq tulis nie....

Sabtu, 7 Ogos 2010

bila hati gundah....

smlm (6/8) nie hepi sgt... td tghari k.zura blnje mcD..tq kak zura... 2 ari nie ade test english..(gementar gak la..sbb aq nie mmg thp bangang giler nk ckp english huhuhu)
mlm plak g mkn ngn k.rini ngn ayu (ayu lagi hehehehe) tp mmg ada badi kurg baik la.. dkt sejam tnggu mknan xsiap2..ble siap slh plak 2... mmg skt otak la... tp bkn mknan aq pn..k.rini punyer.. cian k.rini.. huhuhu
spe k.rini yerk?? "cite skitla..." *nama dy sarini salleh *akk ofis tmpt aq kje *kira tmpt nk gurau kasar ngn dy la
da la 2 ckup2 la citer psl dy k....

emm...ari nie aq snyer hepi... sbb.....................................aq pn xth...hahahahahahahhahaha
cm biasa la kan.... bila da dlm blog nie sbb idea 2 dtg.. hukhukhuk...

ari2 aq msh sep
erti biasa...cume wat mse nie ade yg slalu menemani..hikhikhik..(selain ayu...jgn jelous ayu) tp ade ayu kisah... hahahaha hepi aq nie xslalu sgt... al-kisahnya la...

so mulakan irama jiwang k...

kelmarin aq masih jelas merinduimu... semalam juga mimpiku selalu ditemani olehmu...
tapi hari ini semua tiba2 berlalu...
Dgn rahsia k
au dan aq...takdir utk mengenalimu adalah bhgia yg xdpt ditandingi namun perpisahan yg berlaku...demi hakikat yang disedari...
sayang yang t'bina telah mengecewakan kita... cinta yg terucap ha
nya luka yg t'tinggal sepi...rindu yg menjadi dendam tatkala tangisan menjadi teman kini...

Aq yg sepi hanya tersenyum bila teman2 disisi... inikah yg harus aq alami tiap kali aq mencintai... sukar dilafazkan... hanya yg maha kuasa mengetahui
isi hati yg kini kosong lagi...

Diri ini menyaygi bkn utk dibiar sepi....namun bila rindu menjadi dendam syg yg hadir adalah racun dihati... hanya mmpi menbawa ku terbang jauh ke fantasi yg ku cipta sndri...

andai dapat ku fahami mengapa terjadi akan ku padam segala yg kurg ini.. namun ku jgk manusia yg tidak sempurna utk segala yg diingini....


Rabu, 4 Ogos 2010

ku mengelamun lg


ptg td tb2 rse cm imaginasi melampau...(bkn lucah k) idea jiwang melampau... hahahaha
time2 kje plak 2.. wat aq xle dok diam... kesian supervisor aq kne kwal aq.. hehehehe
bpe ari nie mood aq xbaik.. sedih2..sedih2..dan sedih.... kecewa kot....
utk ayu...kalo baca blog nie jgn perasan aq nk tulis lg psl ko..hahahaha
tp slalu rnd ko k... always in my mind....
bisik2 aq :
setiap saat dalam langkah itu menjadi sebuah rindu..dalam hati yg keliru aq masih menyaygimu.. setiap hari2 membuat tangisan itu bagai lagu yg menemani dalam hatiku..
senyum yg terukir adalah bisa yg membuat aq lemah dalam duka yg ku miliki kini..
direaliti dan mimpiku semakin rancak aq mencuba mengutip kaca yg berderai kerana terlalu setia utk dilepaskan.. akhirnya diri ini yg terluka sepi.. andai bahgia itu sukar dicari mengapaitu jga yg ku kejar..
alunan lagu cinta bagai menyindir dihari yg luka.. mengisi kekuatan dan semangat yg hilang dgn doa dan airmata.. pastikan sinar kembali jua.. walaupun yg tersirat hanya diri yg merasa serpihan kedukaan membuatku leka bersama dendam yg membara...
tb2 hairi nyanyi lg sedih iringi aq time tulis blog.. lagu pn best gak...buat aq tb2 tersentuh...
"kali pertama kau ku kenali ku anggapkan dirimu bagaikan sang mentari bila terik ditghari setelah dirimu kurapati baru ku tahu siapa dirimu" ops...smpai snie k... xle tulis byk2..tuan punye badan ckp..hak milik terpelihara...umplak beb.. layan 2...huhuhuhu
okla smpai snie dlu k...

klik bicara2