~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Jumaat, 28 Januari 2011

bicara hatiku

salam selamat mlm....

hakikatnya aq juga insan biasa yg punya hati dan perasaan...dan setiap masa mencari kelebihan diri utk terus bdiri mencari diri sendiri...dan aq jugak insan yg xpernah lpe mse lalu walaupn telah lame ia blalu..lg2 kenangan yg t'kesan dalam diri..kasih sayang dan cinta..sejak aq mula memahami ttg perasaan aq mula t'cari kebahagian..hingga bahagia itu m'hancurkan hidup aq ini..dan hingga saat ini masih belum aq mampu mencipta bahagia panjg itu..adakah kerna begitu byk kekurangan dalam diri.. :( sukar utk dilafazkan dgn kata2..
dan tb2 ble kenangan mengusik hati airmata tak henti2 mengalir dan mimpi ngeri t'cipta lg..tiada istilah perpisahan walaupn ikatan dan hbgn tiada lg..ingatan tetap segar menguasai ari2 yg mendatang..bukan aq xredha tp tlalu redha..psahabatan tetap menjadi p'hubung..bukan mudah bila dalam hati pernah ade cinta...tapi kekuatan aq hanya tuhan jer yg th...
pelik kan knp tb2 aq cerita ttg hati dan perasaan...sbb kt cnie aq nk cite...xt'tanggung rase bila pendam perasaan.. okla first layan lirik nie dlu


Safura - Perutusan Hiba

Oh kekasih
lupakah pengorbanan ku
waktu silam
Bila aku kau tinggalkan
di ketika aku sarat
menanggung kerinduan
Oh kekasih
jiwa ini aku serahkan
hanya padamu
Hampir-hampir ku terlemas
di muara cinta palsu
Telah ku cuba melupakanmu
bila ku tahu engkau yang curang
namun lara di kamar rindu
Bagimu setia tak ku indahkan
walau pun aku separuh gundah
ternyata aku yang parah
Tiada lagi airmata
tajamnya perutusan kau kirim
hingga robek hatiku
Tak bisa dirawat
Oh kekasih
jiwa ini aku serahkan
hanya padamu
Hampir-hampir ku terlemas
di muara cinta palsu

psl cinta lame...cinta pertama yg telah lme blalu...dlm 6thn lalu rsenyer...tp msh tetap dlm ingatan aq...skit pn aq xlpe..lg2 kalo aq tgh sedih psl cinta...mst aq ingt dy... cinta kecundang kerana kecurangan dia yg mmg mengecewakan aq dan ego membuatkan dy tinggalkan aq dan akhirnya penyesalan yg xkesudahan ble lps 2 br dy sedar betapa pentingnya aq dlm hidup dy tp ktorg msh kwn smpai skrg...dan dy pn dah kawin...aq penah citer dlu dlm nie psl dy (klik nie)
mmg aq elak utk th psl dy..tp sbnr2nye ble aq dgr sore dy wat aq rse aq akan lalui sesuatu yg sempurna (padahal xde aper2 kot) kalo dy xcntct aq rse leh demam kot...hahahaha dari mule aq kwn ngn dy mmg perangai aq kalo xdpt dgr sore dy aq demam...dan da pts pn cm2 gak...cume skrg nie kalo sbln dy xcol aq thn la gak..tp kalo lbh mule la xsht aq dtg...mst mule pts lg sthn tnpa dy kurus aq sbb slalu sakit...tp ble de muncul blk wah2 b'tmbh2 gemok aq... tp perasaan cinta mmg da xde lg sbb aq redha da tkdir yg ditentukan tuhan pada aq...harap dy doakan aq tbaik je..walaupn segalanye da lme blalu tp sebgai org ptama yg aq syg selain fmly aq dy xpenah aq lpe..brg2 ttg dy msh aq simpan dlm kotak lme da xbuka..da btahun memori tp msh tetap singgah dlm ingatan aq...bkn mudah aq nk lpekan tapi segalanya adalah memori terindah dalam hidup aq... eemmm da lps sudah ape aq pendam... huhuhu so xla berat kpla fkr lg... :)) @~~

pas2 cite kedua aq plak sl cinta tbaru aq... alhamdulilah msh bjalan lancar... hbgn msh ade bhgia dan aq xtipu yg aq harapkan cinta kali nie smpai ble2... nk gengam bhgia hingga hujung nyawa..hanya doa dan harapan serta usaha mjadi yg tbaik... MMG AQ SYG KT DY dan smlm pg2 dy hatr lg nie kt aq...

ST 12
Aku Masih Sayang lirik

Kau rinduku
Jiwaku indah memanggil dirimu
Mataku terbangun untuk menanti
Menantimu..
Jangan pernah
Kau ragukan cinta yang sesungguhnya
Itu bisa menghancurkan semua
Bukan begitu..
[Chorus]
Aku sungguh masih sayang padamu
Jangan sampai kau meninggalkan aku
Begitu sangat berharga dirimu
Bagiku..
Dan ku pastikan saja dihatimu
Kan ku korbankan semuanya untukmu
Sungguh ku berharap kau pun begitu
Padaku...
Coba engkau rasakan
Cinta yang begitu kan
Mengesankan..
Yakin pasti dapatkan
Kemesraan yang penuh
Bintang...
[Clap Mode]
Aku sungguh masih sayang padamu
Jangan sampai kau meninggalkan aku
Begitu sangat berharga dirimu
Bagiku.. hou.. wo..
Aku pastikan saja dihatimu
Kan ku korbankan semuanya untukmu
Sungguh ku berharap kau pun begitu
Padaku.. hou.. hou..
Aku sungguh masih sayang padamu
Jangan sampai kau meninggalkan aku
Begitu sangat berharga dirimu
Bagiku... hou wo...
Dan ku pastikan saja dihatimu
Kan ku korbankan semuanya untukmu
Sungguh ku berharap kau pun begitu
Padaku.. hou wo wo uhoo...

dan aq harap kasih syg nie akan ada dlm hati ktorg smpai ble2... cinta ktorg bmula 2thn dlu tp pts tgh jln dan bkawan dan skrg bcinta semula... diharapkan hbgn kali nie kekal selamanya... esk dan akan dtg xle nk th tp insyallah... semoga segalanya bjalan seperti biasa.. :) dyla yg ati aq munge2 jer... love u :))

p/s : nie pic kecik utk tatapan aq..hehehehe
myheart....sy syg dy...rindu kt dy....

Ahad, 23 Januari 2011

nk cite Laju2...

Assalammualaikum......

salam semua...smlm xcite aper2 just luahan hati jek kot...hehehehe so ari nie nk cite beberapa cite yg da basi...sje nk penuhkan blog nie... :)) mcm2 cite snayer...tgh fkr nk susun camne.. tp sepah2 pn xpela kot.. hehehehe

mula ngn pic comey la yerk.. hehehehe


ok nie pic sblm demam....kuar bjalan2 bsama my bff...bjalan utk g karoke...sbb rse da lme sgt yg kan.. so mhabiskan duit dikaroke ye...ingt nk jimat ler tp tb2 kne rm30 selama 1jam 30minit melalak bdua2an... hehehehe tp sblm 2 g mkn di a&w dan aq telah menikmati hotroll-crispy mmg sedap tp xde pic la... nt ade pic aq cite ea...huhuhuhu..dan ayu telah mhabiskan duit ker dlm kedai kasut ini sbb BUY 1 FREE 1...time2 tnggu kasutla tcipta pic diatas.. hehehehe tp aq xbeli la sbb kewangan xmencukupi.. :)) hehehe...

pas2 aq diserang demam 3ari so ari ketiga 2...18/1/2011 aq g klinik sbb nk amik ubt.. tp......


kne amik darah... aduh mmg sejak da besar2 nie xpenah amik darah tb2 kne amik mmg sakit ler... lebam pn masih ade lg tau... huhuhu dan aq mendapat mc sehari + cuti 2ari (mmg time aq cuti) so 3ari ler melepak dirumah... tp xlepak pn... memasak adalah tugas utama ku sbb sorg2 kt umah kan...sbb kalo xblk umah fmly mmg xmsk la aq... bapak aq ckp kalo aq msk sedap... hehehehe padahal sje kot nk srh aq msk... :)) tp aq mmg akan ngelat nk masak kalo mak aq ade... hehehehe sbb mak aq rajin dari aq... :))

sblm terlupe 15/1/2011 pertama kali aq dan ayu breakdown moto tgh2 mlm2... mmg agak kecewe la... tp lps moto da btl ktorg pn smbg g mkn2 di kedai yg selalu ktorg pegi... melayang lg duit ayu rm20.. tukar tiub... nie ade pic yg leh layan....


dan smlm la kan sbb skrg nie pn da pkl 1pg lbh nie... aq kuar lg bsama my bff... mule2 g mkn je kot... tp pas2 jln2 cari pasal... hehehehehe tmpt dating rasmi di Taman Tasik Titiwangsa ler ape lg... m'hbskan borak2 dan ngumpat2... dan bincang plan utk bln dua nie... so tnggu dan lihat ler nt ea... xth nk wat per lg.. insyallah gaji dan bonus akan dapat... so adelah skit tuk blnjer2 dan jln2.. hehehehe :)) layan pic nie dlu sblm cite selanjutnyer yerk...


dan cite psl ati ngn perasaan nie mmg ssh nk ckp... kadg2 ble cinta i2 dtg utk jenguk kite rse bahgia tp ble gado2 mule intai2 plak mmg xterkata ler kan... so skrg nie i'm single but not available.. huhuhuhu aper2 pn jodoh pertemuan semua kt tgn tuhan.. hnya mampu merancang jer... ati tetap happy walau pe pn nk jadi.. REDHA sgt2... :)

p/s : my heart aq rindu seseorg...please wat dy tahu rindunye aq kt dy... @~~



Sabtu, 22 Januari 2011

~~ILYSM~~ dari hati ini...

Assalammualaikum......

utk tatapan seorg yg selalu dihati......ini khas utk awk.... :)

Saya nak sgt awk Selalu nak awk ada kt sisi Selalu cakap "saya sayang awk" Setiap hari nak tahu apa awk buat Kalo boleh hari2 nak tgk awk... Kalo masa blh dihentikan rasa nak hentikan 'time kita tgh bahagia jer' Waktu yang berlalu rasa sekejap jer padahal hari2 dah msj..pas2 ckp dlm hp pn lama2 tp knp rasa tak puaskan.... Satu ari nanti ble awk dah mula "RIMAS" mst saya rse kosong dan mse tue gado hari2 pn rasa biasakan...
Tapi kalo boleh hari2 mcm "kali pertama kita jumpa" jadi kte mst tak bosan..itupn kalo blh.... sbb bagi saya tiap2 hari adalah hari pertama dalam hidup...sbb takkan sama dgn semalam atau esok... yg semalam adalah kenangan dan tak mungkin kita akan ulang balik utk hari nie tapi esok kita masih boleh rancangkan tapi tetap tak sama mcm semalam....
kita dulu pernah rase "putus cinta" jadi kalo boleh hari nie sampai bila2 kte adalah kwn,keksh,musuh,shabat utk selamanya...tak kshlah sbg ape pn janji sampai bila2...kalo dunia dah berakhir sekalipun saya tetap nk jadi bidadari syurga awk sampai bila2..Saya nak teman awk dan saya nak awk jaga saya selamanya...
Saya rasa hidup saya dah sempurna dgn awk jadi kita sama2 sempurnakan hidup kita ye...kalo saya wat salah awk mara tau tapi kalo awk salah sy tegur awk jgn mara ea... sy nk jadi yang terbaik dalam hidup awk dan harap awk akan terima saya seadanya. walaupun saya tahu sy banyak kekurangan jadi sempurnakanlah ape yg kurang pada saya...

Dan selamanya abadi dalam hati saya...saya selalu sayang awk dan harap awk tak lupe saya ye...

dari insan yang ikhlas jatuh cinta

Ahad, 9 Januari 2011

cErita Utk semalam dan kelmarin

salam.... tb2 nk cite2 skit kt cnie.. time nie tgh kje snayer... smlm adalah hari yg xde perasaan.. sbbnye aq pn xth.. padahal aq jmp org yg munge2 syg aq.. ble jmp perasaan jadi lain la plak... mmg ssh nk ckp.. kepala otak yg da ok tb2 jd serabut.. :((
benci la fkr psl ati ngn perasaan nie... so biarkan la...

semakin aq kejar dirimu semakin kau jauh dariku dan kini aq biar kau bebas memilih jalan mu bkn mahu mengharap perpisahan tapi utk kau lebih menghargai kehadiran insan yg menyayangimu


so buka topik lain k.. :)
8/1/11 aq jenjalan ngn kwn2 aq... ktorg g danau kotasambil m
enghabiskan duit yg ade... hehehehehe tp kali nie mmg lme la...smpai pkl 3pg br smpai umah.. nie ade satu pic utk dilayan :))

dan yg aq lom wat lg utk bln nie adela KAROKE..hehehehe aq nk g karoke..please...spe2 yg baik tlg ajak aq... hahahahahaha :)) pas2 nk nyanyi lagu

ingatku dalam doamu-sting(share lirik k)

Ada sesuatu ingin kukatakan
Kuharap engkau dapat mengertikan
Selama ini dirimu kusayang
Walaupun kau tidak percaya

Tak guna aku memaksa dirimu
Untuk percaya segala kataku
Kiranya engkau fahami hatiku
Tentunya kau akan menyedari

Aku merasa sungguh indah bersamamu tiap waktu
Kita bermesra... marah dan sayang
Rajuk dan rindu
Walaupun kita pernah merasa terluka dan terkilan
Namun hatiku masih menyintaimu sayang

Alangkah indah kehidupan ini
Seandai engkau terus bersamaku
Kiranya aku menyinggung hatimu
Maafkan diriku... oh sayang

Aku merasa sungguh indah bersamamu tiap waktu
Kita bermesra... marah dan sayang
Rajuk dan rindu
Walaupun kita pernah merasa terluka dan terkilan
Namun hatiku masih menyintaimu... sayang

Alangkah indah kehidupan ini
Seandai engkau terus bersamaku
Kiranya aku menyinggung hatimu
Maafkan diriku... oh sayang

Andainya aku hilang di matamu
Ingatku dalam doamu


k la...2jer...hahahahaha 2jer utk kongsi2 ngn my heart... see u again :) @~~ love u all

Selasa, 4 Januari 2011

dARi isi Hati

Salam Selamat Malam.....

tb2 bisik2 ati menjelma lagi dan dimana ingin mencari sebuah mentari yg sinarnya selalu menemani..angan tanpa sedar membawa ku meneroka sekian mimpi dan realitinya aq tinggal utk seketika kini...sejelas dalam bayang2 di air jernih mencari lagi corak warna sebuah keindahan cinta...
selaut dunia dalam linangan air mata duka namun satu senyuman bisa menebus segala kepahitan dalam nilai keindahan nyata... dan puteri hati yg seringkali ingin ditemani tanpa sangkar emas yg meliputi duniawinya membalas segala jangkauan sbg manusia... dan kasih sayang memberi kita satu kematangan dalam memilih kaca yg bisa mencalari kita atau permata yg terhias cantik dimata semua...Tenggelam dalam lautan rindu apabila kenangan adalah sebuah kehilangan yg xpernah luput dari ingatan... walau sejauh kita teroka dunia dan berlari merentasi masa juga merentasi ceruk dunia masih tidak dapat dibandingkan dgn satu kenangan... walaupn ia sekadar satu persinggahan namun ia adalah kelmarin yg xpenah sama utk masa akan datang dan ari nie akan tercipta lg memori dalam diari seorang insan ditakdirkan utk bernafas dan bertahan sbg hamba tuhan yg maha esa....

Dan dipertemuan yg terduga akan kisah noktahnya akhirnya kembali semula bercerita.. dimana mulanya dan bilakah berakhirnya...aq yg semakin jauh dgn kasih sayangmu namun rindu tetap mengingatkanku padamu.. demi tuhan ku tak bohong setiap hariku mendoakan kebahagian utk kita sama2 nikmati agar tiada rse dendam atau benci juga simpati yg memudaratkan diri... kenyataannya hanya kita fahami dan selangkah kesilapan semalam telah kita akhirkan dgn realiti perpisahan... tidak terniat memutuskan ikatan silaturahim namun keadaan lebih memberi kita kekuatan utk melihat takdir paling indah dan membiarkan satu kesilapan dijadikan pengajaran...kau dan aq bukan lg cerita utk kisah ini namun hanya utk sebuah kekeliruan dlm meniti usia dan melepasi masa dan ketika....
Sayang.....fahamilah...keterlanjuran mencorak nafsu dunia membuat kita leka dan hampir lemas dalam kekecewaan. Tuhan telah beri kita jalan terindah dan kita sama2 utk memilih keindahan itu...tiada ragu dan tangisan lg.. kini aq fahami mengapa persinggahan itu terjadi..kerana...utk mencari yg terbaik dalam kebahagian yg kita sama2 ingini...
kesabaran yg dimiliki adalah utk mencari cinta sejati... satu persinggahan yg mencorak asmara dimulanya dan memendam air mata di episod dukanya namun perpisahan yg tercipta membangkitkan rasa senyuman tatkala yg lebih baik menati kita..terlalu lama mencorak fantasi mimpi dan melukis dalam angan2 kini kita mula memijak dibumi nyata...antara kau dan aq kini tiada lagi kisahnya.. dan aq kini menutup cerita disebuah persinggahan terhebat yg ditulis buat kita... romeo dan juliet xsemestinya bersatu dan cinta juga bukan selalu dimiliki.. dan kasih sayang adalah persahabatan sejati.. tak bisa dibaitkan dalam bicara dan terlalu sukar dijelaskan dgn kata2 atau tulisan cerita tp semakin berani menerima kenyataan adalah jalan lurus menuju hidup baru dan biarlah yg berlalu itu menjadi sebagian hidup bkn menghantui dendam yg sepanjang waktu... dan fahamlah aq kini....sejarah itu mmg xharus diterbalikkan tapi sejarah itu akan bisa membuat kita kenal siapa diri kita... kebahagian milik insan yg sabar...percintaan sejati dimiliki kerna itu takdir tuhan... cinta takkan datang kalau tak dicari...tapi cinta yg dicari xsemestinya itu yg terakhir utk difahami namun pelajarilah cinta itu datang dari hati...keikhlasan yg suci..tak pernah pudar walaupun masa dilepasi atau berubah andai tak sama cerita dulu dan kini....

wah2...tb2 mlm nie ada skit idea utk cerita satu persinggahan dari (16/12/2010)....rsenye smpai sini jer cerita satu persinggahan... aq akn tulis cite lain plak pas nie yer.. nt kalo aq mse aq akan wat satu entry pasal cite nie dan akan tambah skit2 utk cerita lbh sedap dibaca.. hehehehe ade ker yg nk baca kan.. tp xpela..ade ker x org nk baca aq nk wt jgk.. sbb aq rse ptt mula dan akhirkan dgn baik.. sbb ia sekadar cerita pendek utk ditatapi oleh pembaca blog nie... :)

mlm nie mlm indah so..haruslah nikmati keindahan itu...

Semua nie sbb bunga2 syg telah menemani hati... insyallah..semoga kali nie segalanya berjalan lancar.. amin..~~

k la... selamat tgh mlm... :)


p/s : tahun baru..cerita baru...segalanya akan berubah utk terbaru...and kalo blh nk cari kje baru... :)) @~~

Sabtu, 1 Januari 2011

sElamAt taHun baRu !!!

Assalammualaikum..... agak terlambat meng update psl thn baru... lgpn br blk kje nie.. tp kan bosan sgt2.. :( smlm pn kje.. smbut new year kt dpn umah jer.. tp dpt gak layan bunga api hehehe..
2010 adalah kenangan dan kenyataan yg tetap abadi dlm ingatan.. ade suka dan duka yg membuat aq semakin matang menilai.. insyallah thn baru kali nie akan lebih baik dari thn2 lps... amin~~ :)


layan pic atas nie mse mlm berakhir 2010 yg xg mne2.. hehehehe

ari nie xde mood nk ckp byk2.. just nk update pasal thn baru yg xbest lansung utk aq.. k la.. selamat mlm.. :) @~~ nite... :)

klik bicara2