~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Powered By Blogger

Khamis, 31 Mac 2011

Antara CinTa dan DOsa SEmalaM

"dalam perjalananan hidup ini mmg sukar menduga segala rahsia walaupun untuk sesaat berikutnya... tak dapat nak luahkan rahsia hati dan semakin cuba sembunyikan perasaan semakin sukar melafazkan hakikat... cinta tak dapat dilihat tapi dapat dirasai juga tak dapat diukir atas batu tapi dapat dipahat dalam hati,diingatan ia adalah memori terindah.... hari nie sejarah baru aku cuba fahami. ingin aku melupai segala yang pernah berlaku.. dalam luahan rasa dan rahsia yang tak terluah aku lalui emosi itu dengan tabah..hidup ini tak bisa dan tak boleh diubah andai telah kita lukis dalam sejarah hidup kita... tak mungkin juga akan terpadam atau lari dari sebuah kehidupan yang telah terjadi.. begitu juga dalam takdir cinta yang tertulis untuk kita fahami.. tak semua cinta pertama adalah yang akan menjadi terakhir andai jodoh itu bukan untuk diri ini dan dia yang kita cinta.. dalam memori hidup aku juga telah terlihat lagi sejarah yang aku cuba lupai untuk aku bangkit semula dalam kehidupan akan datang.. masihkah aku mampu atau tak sekuat yang aku bicarakan.. ??? dalam realitinya aku adalah aku yang lemah bila cuba mengatasi kelemahan diri sendiri... mungkin tak ramai yang mengerti hanya yang memahami tak persoalkan segalanya lagi...sebagai manusia biasa aku juga punya baik dan buruknya...kesilapan yang pernah aku lakukan tak mungkin bisa aku terus padam dari hidupku.. kenangan itulah yang membuat aku semakin kuat menghadapi kenyataan..dan andai bisa aku lari dari kesilapan ia semakin mengejar ku dalam dunia baru yang ku lakar semula.. cinta itu adalah nafsu jika kita berlandaskan emosi semata-mata,cinta juga noda jika tak bisa ditangani dengan rasa cinta lebih dari tuhan yang maha esa,cinta juga pembunuh senyap andai iman hanya dibibir tanpa melaksanakannya pelbagai epilog dalam makna cinta hanya kita yang mampu memilih dimana letaknya cinta kita..
aku kini mengenali cinta baru yang diberi oleh seorang insan yang kini aku gelar kekasih namun begitu bila bahagia dihadapan ku tiba2 dosa semalam menghantuiku...silap yang diluar keinginanku dan tak mampu aku lari lagi... bagaimanakah harus aku menebus kembali kesilapan itu atau mungkinkah ada lagi sinar baru yang bakal mengubah hakinat itu..hanya doa,usaha dan tawakal sahaja yang mampu ku tulis kini dan jawapanya harus ku kuat sama ada ia bisa mencabar kekuatan ku atau sebagai persinggahan untuk menduga semangatku...wahai hati tabahlah mencipta mimpi dan wahai mimpi temanilah aku dalam realiti yang terlalu banyak kemungkinan ini..."

Assalamualaikum semua...

tiba jer awal tulis cmnie.. mst orang tertanya2 (ade ker??) kalo takde pun nak bagitahu jugak..hehehe..sebenarnya da dapat idea baru nak tulis... tajuknyer "Antara Cinta dan Dosa Semalam.. " ptt nk publish dari semalam tapi internet low plak jadi untuk pengenalan adalah skit memulakan tajuk cerita...dari semasa ke semasa insyallah akan update mengenai kisah nie... tapi kisah nie tak ade kena mengena dengan yang hidup @ yang telah meninggal dunia..sekadar ilusi sebagai penulis biasa :)

cite psl semalam aq jenjalan dengan fiza sambil merayau2 tanpa tujuan.. hehehehe semalam adalah hari bebas tanpa arah... huhuhuhu..minggu nie start keje malam da.. so seronoknye dapat keje malam.. hehehehe :))
insyallah 17/4/2011 aku dengan memba2 akan wat perjumpaan BFF...semoga ikatan persahabatan kitaorang akan kekal sampai akhir hayat.. insyaallah..
untuk kekasih hati ku.. saya sayang sangat kt awk :))

k la sampai snie dlu nt update lg ea.. selamat malam my heart :)) @~~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


klik bicara2