~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Powered By Blogger

Sabtu, 21 Januari 2012

di malam-malam sepi....

Assalammualaikum........

Tatapan buat insan yang melukai......

......bila hati mule faham yang diri ini sudah salah menyayangi
mampukah kecewa itu dibiar sepi...
dimana mahu mencari kekuatan yang semakin hilang dalam kesilapan semalam....
mahu diubah namun tak mampu digubah...
mahu dilalui terasa mahu menagis berhari-hari...
berdosa bagimu kerana insan ini menyayangi dirimu...

Semalam dirimu datang dengan harapan...
penuh impian dan angan-angan....
menciptakan diriku sebuah kebahagian
yang membuat diri terus hanyut dalam keindahan yang kau beri nama cinta...
semakin hari kau semakin lupa
yang diri ini telah mula mengharapkan abadi sebuah syurga dunia...
ingin menyempurnakan insan yang saling kekurangan....
dalam dakapan rindu...dalam bisikan sayang.....
cerita indah telah kita cipta dalam lena kehidupan
dan tidur ditemani mimpi kenangan
suara dalam hati meronta-ronta mahu dihentikan masa bahagia
agar selamanya kebahgiaan itu menjadi syurga kita berdua

tapi........
tiba-tiba ko berubah untuk hari ini....dimana silap yang tercipta
diri ini yang terlalu leka atau kau sengaja mencari alasan duka
kepalsuan yang selama ini aku alami menyentap jiwa
kau semakin jauh disaat aku perlukanmu
kau semakin hilang bila aku ingin mencari kau dalam rindu
mimpi aku juga hilang tiada lagi keindahan.....
kekosongan semakin menambah derita
adakah kau fahami atau dendam itu lebih memuaskan hati
aku yang dulu dipuncak tinggi kini semakin jatuh ke jurang duri
mungkin aku belum tenggelam lemas dalam kemuncak cerita namun kesakitan mula terasa
kau diam seribu bahasa
kau menghilang tanpa bicara
tanpa pesan...tanpa alasan...tanpa kepastian
adakah aku terpaksa mencipta akhirnya sendiri...

menyesalkah diri ini kerana acap kali dilukai...
aku terlalu lemah atau takdir itu aku yang tak ubah
hanya mampu diri ini diber kekuatan utk selalu kuat menghadapi hakikat kebahagiaan

salam kasih dan rindu pemilik blog MYHEARTMISSU @~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


klik bicara2