~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Powered By Blogger

Rabu, 18 Ogos 2010

tb2 rase nk tulis (suatu persinggahan)

(dari 15/8/2010).................dalam genggaman sebuah lukisan khayalan ternyata aq msh ingin harapanku menjadi kenyataan walaupun memilikimu adalah sesuatu yg mustahil utk aq realisasikan. dihadapanku beribu dugaan aq harus lalui sama ade aq semakin kuat @ angan2 ku sahaja yg menakluki.... hanya tuhan bisa memahami hati yg terjerat antara nafsu kesetian yg abadi padahal hakikatnya dalah kebodohan diri sndri...aq yg memilih utk menyaygimu tnpa keterpaksaan dari sesiapa. semangat yg kuat dalam hati ku kini telah dikuasai rasa sayang dalam hatiku utkmu... semakin aq degil utk melafaz perpisahan... semakin aq myalahkan takdir yg sebenarnya mencabar aq dalam situasi yg telah membuat aq lemas di tgh lautan fantasi cinta... walaupun cinta yg ku kutip ini umpamana mengutip kaca yg berderai namun luka tidak ku rasa... semakin byk darah yg mengalir semakin ego aq mengatakan kau utk ku... kesilapan pdaku hanya sebuah cerita telenovela yg di cipta yg akhirnya ROMEO utk JULIET....adakah benar??? zalimkah aq utk mengubah yg telah tertulis walaupun ilusi yg telah ku buang kunci utk pintu hati ku ini... dalam saat2 kekecewaan tiada siapa ingin mengerti...bgku mereka yg menasihati sekadar bkata tanpa simpati... tangisanku cuba ku hentikan namun pabila aq kesepian kenangan b'samamu seolah2 menjadi epilog dalam lafaz dan jnjji... bagai drama yg dilakonkan segalanya aq nyanyikan dalam sambungan cerita... walaupun esk tetap same tapi semuanya berbeza... SAYANG ,CINTA & RINDU merupakan sejarah yg lahir dari hati dan tergantung dalam diri namun akhirnya lenyap tanpa pasti... ku cuba cari...cari...dan cari... walaupun satu dunia mentertawakan aq tapi aq tetap percaya apa yg aq lakukan dan mencari walau sejauh mana harus aq berlari dan mengejar isyarat sebuah bahgia yg tak berhenti menduga perasaan ku ini... biar tangisan ari2 aq ini jadi saksi segalanya aq akan buktikan yg PERSINGGAHAN SEBUAH CINTA bukan sekadar ILUSI DAN FANTASI SEMATA2 namun ia adalah semangat utk memahami CINTA SEJATI... sesukar mana perjalanan ini ada yg lebih sukar dari yg aq lalui.. aq kne kuat.. walaupun kau telah mencipta bahgia dan akhir pergi tanpa kata namun kekecewaan ini adalah inspirasi sebuah lagi dalam memori... ku gubah menjadi cerita yg akan bisa kau fahami satu hari nanti....
dan pabila engkau mengerti ttg hbgn ini aq telah pergi jauh dalam luka yg kau hadiahkan dihari lafaz perpisahan yg tak terucap namun pemergian adalah pengorbanan yg harus aq lakukan agar tidak aq menyakiti seorg lagi insan yg tidak mengetahui persinggahan ini........
wah2 b'timbun2 idea aq nie...lg2 time2 3-4pg nie... tb2 aq menyambung cerita yg aq tgh tulis nie...cerita nie xkn b'henti selagi jawapan utk ending xde....hahahahahaha... berangan nk tulis novel berangan je lbh aq ne...hehehehehecerita nie separuh rekaan dan skit2 realiti...(spe punye realiti 2 xperlu th la....rahsia....)
dulu aq slalu menulis tp lps aq tulis aq buang sbb dlu gune pen dan kerta jd skrg nie aq ade blog so leh la kongsi ngn spe2 yg baca nie... dan xperlu buang2 kertas lg... aq tulis nie sbb suka2.... xlintas nk jual skrip sndri...huhuhu so spe yg baca leh la komen2(mcm ada pembaca jer ahakz..) xpn baca je sk2... :)
bg aq bila aq menulis aq puas...dapat luahkan segala2 emosi dalam kepala aq nie.. so xla aq simpan sampai pecah otak aq fkr... sbb bg aq menulis adalah salah satu tmpt utk aq lepaskan segala masalah aq...sbb bila menulis kita mcm bcerita dan bila cerita kita luahkan dan bila dah luahkan kita tenang dan bila dah tenang xla tension... :))
2je la...esk2 ker...ble2 ade mse tulis lg dlm my heart blog ... bye2.... :))~~

2 ulasan:


klik bicara2