~segalanya bermula bila tiada teman untuk berbicara~

Isnin, 30 Ogos 2010

rindu bertandang ke masa silam


.........dan enth tb2 aq kembali terusik dalam cerita lame....aq teringatkan seorg insan yg pernah b'takhtah dalam hati aq nie.... dan aq rse rindu.....knp yerk....aq pn xth... dah lme aq lpekan dy... demi kebhgian dy dan demi mse depan aq....
cerita ttg dy.....dlu dy adalah insan yg membuat aq bahagia setelah cinta pertama aq gagal...aq terlalu dendam dan benci dgn lelaki.... lelaki yg pertama mengenalkan aq ttg cinta telah mengecewakan aq... terlalu sakit aq rase....aq benar2 terluka hingga aq xkenal lg ksh syg seorg lelaki...ari demi ari aq memcipta permainan... bertemu dan b'pisah itu lumrah... dan aq xksh.... smpai la aq b'temu dgn dy... dan dy yg aq xsangka membuat aq jth cinta semula.....dan

b'mula dari salam perkenalan akhirnya tercipta ksh dan syg yg sbnrnya sama2 cuba di elakkan....mulanya hnya sbg kwn biasa...utk enjoy same2...ade teman,ade kwn utk hbskan mse2 lepak yg kosong...kte same2 jnji utk xjth cinta...sbb dy dah bpunya dan aq msh xpercay
a cinta... setiap ari bersama..keluar jln2...mkn same2...lepak2...borak2 kosong...kongsi mslh...enth mcmne xth kt mne mulanya rse sayang mula timbul...tp masing2 xnk ckp sbb "teman tapi mesra" namun sejak dari itu...dy la penawar..dy la racun..dy la bhgia..dy la derita..dy la sakit..dy la ubt.. dy la sengsara..dy la tangsian.. dy la ketawa..dy la segalanya2 yg xbisa aq bygkan... dan cinta yg tercipta ini bukan aq jer yg rse tp juga dy... tiap mse dy membawa ku ke lena mmpi yg pnjg...tiap saat dy lafazkan bicara yg tak di undang...dan di suatu ketika hampir melukakan ati insan2 yg wujud sblm kami jth cinta....cinta kami cinta yg terlarang....hampir2 aq lemas utk melafazkan perpisahan tp aq kena kuat demi sebuah kehidupan...
bila jth cinta...aq dan dy menjauhkan rse setia....semakin hari semakin rindu...dan rindu...dan tlalu rindu hingga pertemuan membuatkan kami nagis...knp perlu ade perasaan ini sedangkan bukan utk di miliki... pelukannya demi menguatkan aq...dan kemarahanku utk buat dy benci aq...dy srh cari org lain syg org lain dan lupakan dy...sngguh kejam bhsa ini tp mmg i2 yg aq pilih sbb aq xmampu nk lukakan ati kekasih dy walaupun dy mahu aq menjadi miliknya benarkah utk rse bhgia melukakan org lain itu salah satu cara dalam mengejar impian kte???
dalam dy meniti bhgia...dan rindu kami xpernah padam semasa inai masih dijarinya aq hny
a mampu menagis bila melihat kad jemputan yg dy xmahu aq dtg agr aq tak menagis di hari persandingannya...
segalanya kini sebuah kenangan mencintai dy juga adalah sebuah telenovela yg xpenah aq lupa...dy t'lalu baik...disaat akhir perpisahan aq setiap ari menagis dihadapan dy sehingga tangisan aq dah xde airmata...dan sehingga saat ini segalanya adalah kenangan... racun dan penawar telah lenyap...bhgia dan derita telah sepi...sakit dan ubat telah hilang...tangisan dan ketawa lama pergi....dan segalanya sebah memori....

Hanya tinggal ingatan yg xpenah padam dan rindu yg yg kerap kali menyapa aku... dirimu,wajahmu.ttg kamu xpernah aq lupa walau tiap kali ku ingt kau adalah luka yg xpernah padam dalam sejarah hidupku...
bagaimana akhirnya aq bisa menerima tkdir ini biarlah menjadi rahsia ku...disaat bila detik kita xpernah bertemu dan knp aq semakin membencimu biarlah hanya aq yg bisa mengerti peritiwa itu...dan mengenalmu bkn b'erti aq rugi tapi aq belajar utk lebih matang dan trs berfikir... hanya doa agar kita sama2 bhgia dgn hidup masing2 menjadi impianku....

Dan knp smpai ari ini kau msh aq ingti padahal sblm dan slps aq knl kau ramai lelaki yg pernah aq kenali... mgkin kerana kau tak pernah tengking aq,mra aq,ble ko mara aq ko snyp jer...tp
ble ko terlepas mara ko akan pujuk aq spya aq xnagis sbb ko th aq nie kuat nagis... huhuhuhu....padahal semua org th ko pns baran dan ego....kau selalu ade mse ngn aq walaupn ko sibuk dgn kje....mse aq ssh mse aq senang walaupn ko merungut tp ko tetap ade ngn aq...bg kau ble aq ade dgn ko, semua kje jd mudah walaupn kje tgh byk tp ble aq teman ko2 rse mcm kje jd kurg...pelik kan perasaan mse 2....mse aq sakit mse aq sht ko jga aq spya aq xrse diri aq sorg2...sbb mse 2 kwn2 sume tgh bhgia...ko nk aq pn bhgia mcm org lain...ko ckp ko akan beri ape yg mampu jer..dan bg aq ko telah beri lbh dari yg aq mahu....saat2 aq perlukan ko, ko xpenah menghampakan...walaupn lmbt ko dtg ko ttp akan jmp aq....sbb ko ckp jnji xle xwat...walaupn aq ngada2 ko layan jer sikap aq...sbb ko rse aq mnje ....org lain tgk aq xcntk tp dimata kau aq lah bidadari ko xpenah pertikaikan mse silam aq siapa aq dan ko trima aq seada aq..ko xpenah srh aq berubah utk jadi yg ko sk tp ko trima setiap kekurgn dan klebihan aq...kau xpernah ungkit walaupn aq slalu merajuk...jauh mne pn aq lari ko tetap kejar...bila aq mara ko, ko wat lawak smpai aq gelak... dgn ko aq kuat merajuk tp ko xpenah jemu pjuk aq... smpai aq rse aq menyampah ngn diri aq yg ngada2 nier...
sampai saat ini tak penah aq lelaki yg aq jmp leh lyn aq mcm ko....

namun saat perpisahan tercipta semakin hari derita aq rasai sehingga saat akhir aq merajuk xnk ckp ngn ko smpai ari nie...walupn ade skali ko cb memujuk namun aq nekad utk nokhtahkan cerita kita ini... cmne derita cuba kau beri tp bhgiamu lebih aq rasai smpai ari nie... tiap kali aq lalui tmpt2 yg kite pernah ade kengan itu b'main dimataku... dan tiap kali itu airmata adalah peneman ku...
aq pernah berjnji padamu kalo aq sygkan kau aq akan sayang org lain utk kebhgian dan mse depan aq...dan smpai skrg aq xkn lpe..
"abg masih sygkan ayg" kata2 ini xkn aq lpe smpai ble2 sbb pnggilan ini xpenah berubah hingga rajuk aq yg terakhir.. kdg2 ssh kte nk dapat utk org yg kte syg jgk menyaygi kte tp ble dah jmp derita jugak yg dirasa bila jdoh bkn milik kita...
mungkin ade hikmah disebalik yg terjadi tetapi seumur hidup ini dy memberi kesan yg abadi...

Final List (Lahar Cinta)

Tersingkaplah tirai cintaku yang lalu

Hangatnya bagai lahar yang membakar bumi
Sehinggakan aku menggelumpur kelecuhan
Bila engkau pergi tak kembali

Kala itu sayangnya engkau padaku
Dan kutelani segala kata indahmu
Kerana kusangka kau kan terus bersamaku
Tapi hanya sekadar waktu

Seluruh cintamu itu hidup segar dijiwaku
Masih kuterasa
Tak layu ditelan waktu
Tak pudar kasih hatiku
Dan kau masih lagi kusayangi

Walaupun engkau tiada
Namun cintamu terasa
Membendung rinduku sejak dulu hingga kini
Indahnya kukenang dan pahitnya dah kutelan
Begitu kasihku kepadamu

Ingin aku mengulangi saat indah waktu dulu
Tapi bagaimana dapatkah berulang lagi
Bersamalah kita jadikan pengajaran
Betapa pedihnya oh perpisahan

Mengapa di waktu ini
Aku teringat kembali segala kenangan
Adakah engkaupun sama masih ingat kepadaku
Seolah kita tak pernah berpisah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

klik bicara2